شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

عضویت ۱۵۰ آزمایشگاه دولتی و خصوصی در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌‌های راهبردی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:3593
شنبه، ۲۶ تیر، ۱۳۹۵ | 14:09

عضویت ۱۵۰ آزمایشگاه دولتی و خصوصی در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌‌های راهبردی

بیش از ۱۵۰ آزمایشگاه دولتی و خصوصی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی شدند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران رضا اسدی فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این مطلب و با اشاره به دو سال فعالیت این شبکه آزمایشگاهی گفت: از تیرماه سال ۱۳۹۳ این شبکه کار خود را آغاز کرده است و اکنون با گذشت دو سال، طیف متنوعی از خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه های گوناگون فناوری های راهبردی برای استفاده مخاطبان در این شبکه اشتراک گذاری شده است.

وی با اشاره به استقبال مطلوب آزمایشگاه ها برای عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی ادامه داد: ماه های نخست فعالیت این شبکه به تکمیل اطلاع رسانی ها اختصاص داشت و با ادامه فعالیت ها، تقاضا برای عضویت در این شبکه از سوی آزمایشگاه ها افزایش یافت به طوری که تا پایان سال ۱۳۹۴ حدود ۱۰۵ مرکز به صورت قطعی عضو شده بودند.

 

اسدی فرد، عضویت بیش از ۱۵۰ مرکز آزمایشگاهی از مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی بخش دولتی و خصوصی در این شبکه را یادآور شد و گفت: این مراکز بر اساس استانداردها و تایید صلاحیت ها به عنوان عضو قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری شناخته شده اند و برای ارائه خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی به دانشگاهیان، محققان و پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان آمادگی کامل دارند.

اسدی فرد، درخصوص فرآیند عضویت شبکه گفت: هر آزمایشگاهی که درخواست عضویت خود را به شبکه ارسال و مشخصات تجهیزاتی را که قصد دارد در شبکه آزمایشگاهی به اشتراک بگذارد، اعلام کند، این درخواست از سوی شبکه توسط کارشناسان و متخصصان بررسی می شود و بازدید از تجهیزات، امکانات و توانمندی های مجموعه آزمایشگاهی متقاضی صورت می گیرد.
اسدی‌فرد، با اشاره به عضویت مرحله ای مراکز متقاضی در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی افزود: بر اساس استانداردها قابلیت های مرکز از نزدیک بررسی می شود و در صورتی که گزارش ارائه شده از سوی متخصصان بازدیدکننده صلاحیت و توانمندی ارائه خدمات مطلوب توسط مرکز آزمایشگاهی را تایید کند، در وحله نخست، عضویت آزمایشگاه در شبکه به صورت آزمایشی و به مدت ۶ ماه پذیرفته خواهد شد.
وی ادامه داد: با انجام ارزیابی دقیق تر نسبت به جدیت و پشتکار مرکز عضو در خدمت دهی بهتر، مشتری مداری، به اشتراک گذاری توانمندی ها و در مجموع مثبت بودن نتیجه ارزیابی ها، عضویت آن مجموعه به حالت قطعی ارتقا خواهد یافت.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراخوان حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد استارتاپ و هسته‌ فناور

پاکستان، میزبان نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان ایرانی

خوشامدگویی صندوق نوآوری و شکوفایی به ۵۰۰ شرکت دانش بنیان جدید

فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی علوم شناختی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها