- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

نمایشگاه و فروشگاه سنگ‌های قیمتی در سازمان زمین شناسی

نمایشگاه و فروشگاه عرضه مستقیم سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی از ایران و جهان همزمان با برگزاری سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین، ششم تا نهم اسفند در موزه علوم‌ زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی دایر می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، نمایشگاه و فروشگاه عرضه مستقیم سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی از ساعت ۹ تا ۱۶ برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید به این موزه واقع در میدان آزادی، بلوار معراج، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مراجعه کنند.

موزه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور موزه‌ای تخصصی است که به طور خاص نمونه‌هایی از سنگ، کانی، سنگواره (فسیل) و اشیای معدنکاری قدیمی بدست آمده از نقاط مختلف داخل و خارج کشور را در خود جای داده است.

در این موزه حدود ۴۰۰ نمونه سنگ و ۲۰۰۰ نمونه کانی و بیش از ۱۲۰۰ نمونه سنگواره و ۶۵ نمونه ابزار معدنکاری قدیمی مکشوفه از معادن ایران واشیای باستان‌شناسی نگهداری می‌شود.

قسمت‌های مختلف موزه شامل «بخش مربوط به وسایل معدنکاری قدیمی و اشیای باستان‌شناسی»، «بخش سنگ‌ها»، «بخش کانی‌ها»، «کانی‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی»، «سنگواره‌ها»، «سنگواره مهره‌داران» و «سالن نمایش فیلم‌های زمین‌شناسی و علوم وابسته» است.

مساحت موزه ۳۴۵ متر مربع است و زمان تاسیس آن همزمان با تاسیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در سال ۱۳۳۸ است و در سال ۱۳۸۷ موزه مورد بازسازی کامل قرار گرفته است.

انتهای پیام