پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

نمایشگاه و فروشگاه سنگ‌های قیمتی در سازمان زمین شناسی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:35855
یکشنبه، ۶ اسفند، ۱۳۹۶ | 09:25

نمایشگاه و فروشگاه سنگ‌های قیمتی در سازمان زمین شناسی

نمایشگاه و فروشگاه عرضه مستقیم سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی از ایران و جهان همزمان با برگزاری سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین، ششم تا نهم اسفند در موزه علوم‌ زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی دایر می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، نمایشگاه و فروشگاه عرضه مستقیم سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی از ساعت ۹ تا ۱۶ برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید به این موزه واقع در میدان آزادی، بلوار معراج، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مراجعه کنند.

موزه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور موزه‌ای تخصصی است که به طور خاص نمونه‌هایی از سنگ، کانی، سنگواره (فسیل) و اشیای معدنکاری قدیمی بدست آمده از نقاط مختلف داخل و خارج کشور را در خود جای داده است.

در این موزه حدود ۴۰۰ نمونه سنگ و ۲۰۰۰ نمونه کانی و بیش از ۱۲۰۰ نمونه سنگواره و ۶۵ نمونه ابزار معدنکاری قدیمی مکشوفه از معادن ایران واشیای باستان‌شناسی نگهداری می‌شود.

قسمت‌های مختلف موزه شامل «بخش مربوط به وسایل معدنکاری قدیمی و اشیای باستان‌شناسی»، «بخش سنگ‌ها»، «بخش کانی‌ها»، «کانی‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی»، «سنگواره‌ها»، «سنگواره مهره‌داران» و «سالن نمایش فیلم‌های زمین‌شناسی و علوم وابسته» است.

مساحت موزه ۳۴۵ متر مربع است و زمان تاسیس آن همزمان با تاسیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در سال ۱۳۳۸ است و در سال ۱۳۸۷ موزه مورد بازسازی کامل قرار گرفته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کشف ردپای پرندگان در رسوبات مربوط به ۳۳ تا ۲۷ میلیون سال پیش ناحیه قم

کلوت‌های بیابان لوت و غار نمکدان قشم در فهرست ۱۰۰ محدوده برتر میراث زمین شناختی جهان

رییس سازمان زمین شناسی خبر داد: احتمال وقوع سونامی در آب های شمال کشور

مرکز اصالت‌سنجی سنگ‌های قیمتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی می شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها