- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

انستيتو تحقیقاتی فرآورش گاز در پژوهشگاه صنعت نفت افتتاح شد

انستيتو فرآورش گاز با هدف توسعه و تامين دانش فني مورد نياز براي فرآيند‌ها، مواد شيميايي پرمصرف و خدمات فناورانه صنعت گاز كشور در پژوهشگاه صنعت نفت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران در مراسم افتتاح این موسسه که پیش از ظهر امروز برگزار شد، مهندس بیطرف معاون مهندسی،‌ پژوهش و فناوری وزیر نفت،‌ حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز و دکتر جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و جمع دیگری از مدیران و محققان صنعت نفت کشور حضور داشتند.

وزارت نفت در راستای سياست‌هاي كلي برنامه ششم و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي، ۱۲ انستيتو تحقیقاتی در صنايع پايين دستي تاسيس کرده كه انستيتو فرآورش گاز پژوهشگاه صنعت نفت از جمله آنهاست.

اين موسسه در دو فاز راه اندازی می شود. فاز اول که شامل تهيه و ايجاد زير‌ساخت‌هاي لازم، ساز و كار‌هاي اجرايي مناسب، تخصيص و تجهيز فضاي اداري- آزمايشگاهي و تهيه برنامه جامع اجرايي براي فاز دوم است از ابتداي امسال آغاز شده است.

در فاز دوم که در روزهای اخیر آغاز شده، اجراي پروژه‌ها و طرح‌هاي تحقيقاتي متناسب با نياز صنعت گاز كشور نظير شيرين‌سازي، بازيافت گوگرد و گاز‌هاي ارسالي به فلر و آلاينده‌ها در دستور كار قرار می گیرد.

انستيتو فرآورش گاز، انجام پژوهش‌هاي كاربردي را از طريق شبكه تحقيق و پژوهش شامل دانشگاه‌هاي همكار، مراكز پژوهش داخلي و خارجي، شركت های مهندسي مشاور داخلي و خارجي پيش خواهد برد.

انتهای پیام