پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

مقاله دو پژوهشگر ایرانی، پراستنادترین مقاله پنج سال اخیر مجله معتبر حمل و نقل

نسخه قابل پرینت
کد خبر:35702
سه شنبه، ۱ اسفند، ۱۳۹۶ | 16:10

مقاله دو پژوهشگر ایرانی، پراستنادترین مقاله پنج سال اخیر مجله معتبر حمل و نقل

مقاله دو محقق دانشگاه صنعتی شریف، پراستناد ترین مقاله مجله «تحقیقات حمل و نقل» انتشارات الزویر در پنج سال اخیر شناخته شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، مقاله مشترک دکتر مهدی نجفی و دکتر کورش عشقی، اعضای علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف که با همکاری دکتر دلارت از هلند نوشته شده در مجله Transportation Research:Part E منتشر شده است.

این مقاله سال گذشته حائز رتبه دهم پراستنادترین مقالات این مجله شده بود که امسال با یک جهش قابل توجه در تعداد استناد قادر به کسب رتبه اول شد.

دکتر مهدی نجفی، استادیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف در توضیح این مقاله که با عنوان “ارائه یک مدل چند هدفه پایدار جهت برنامه ریزی اقدامات لجستیکی در فاز پاسخ به زلزله” منتشر شده می گوید: در اغلب موارد هنگام وقوع زلزله، منابع در دسترس در محل وقوع جهت پاسخ گویی و امداد بسیار کمتر از میزان مورد نیاز است. از این رو در چنین شرایطی سازمان های امدادی باید از منابع موجود به صورت کارا استفاده کنند تا بتوانند بهترین نتایج قابل حصول را از فرایند امداد داشته باشند.

همچنین معمولا این نوع سازمان ها در شرایط وقوع بحران هایی نظیر زلزله با عدم دسترسی به اطلاعات دقیق مواجه هستند که این عدم دقت در اطلاعات خود می تواند به تشدید پیچیدگی های مساله برنامه ریزی در شرایط بحرانی وقوع زلزله منجر شود؛ لذا در این مقاله مدلی ارائه شده است که بتواند برنامه ریزی های ضروری را با اهداف انتقال سریع مصدومان به بیمارستان ها یا مراکز درمانی و نیز ارسال کالاها و خدمات لازم به آسیب دیدگان و مصدمان حادثه به صورت کارا ارائه دهد.

چنین مدل هایی میتواند در هنگام بروز زلزله هایی نظیر زلزله اخیر کرمانشاه به مسوولان مربوطه در جهت تصمیم گیری بهتر در شرایط ناپایدار و بحرانی وقوع زلزله کمک کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ملاحظات ساخت و ساز در حریم گسل

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها