شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

وزیر راه: مهندس معین فر، الگوی خستگی‌ناپذیری و تسلیم نشدن در شکست هاست

نسخه قابل پرینت
کد خبر:35564
چهارشنبه، ۲۵ بهمن، ۱۳۹۶ | 10:00

وزیر راه: مهندس معین فر، الگوی خستگی‌ناپذیری و تسلیم نشدن در شکست هاست

وزیر راه، مسکن و شهرسازی گفت: فراز و نشیب‌های زندگی گاهی انسان را در موقعیتی قرار می‌دهد که خسته می‌شود؛ اما خستگی‌ناپذیری مهندس معین‌فر و تسلیم نشدن در برابر شکست‌ها همواره برای من یک الگو بوده است.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر آخوندی که در مراسم چهلمین روز درگذشت مهندس علی اکبر معین فر، پایه گذار مهندسی زلزله در ایران سخن می گفت، اظهار داشت: همگی به یاد مردی بزرگ و دوست‌داشتنی با فکری روشن و تابناک و عزمی راسخ گرد هم آمده‌ایم. اینکه فردی در یک مقطع زمانی مشخص، راه مشخصی را برای خود تعیین کند تا جایی که از او به عنوان پدر مهندسی زلزله یاد شود، انتخابی است ماندگار و بی‌تردید بر اساس یک آگاهی، هوشمندی و هوشیاری سرشار شکل گرفته است. مهندس معین‌فر توانست با این انتخاب ضمن باقی گذاشتن نام نیک از خود، خدمات شایان و ارزشمندی را برای جامعه به ارمغان آورد.

وی افزود: دانش مرحوم معین‌فر و زحمات و اقدامات ایشان قطعا برای مردم ایران و حوزه مهندسی زلزله بسیار سودمند بوده است و یاد او در مهندسی زلزله ایران جاودانه خواهد بود.


آخوندی، جدیت مهندس معین‌فر را در انجام امور و فعالیت‌ها از جمله ویژگی‌های بارز وی برشمرد و گفت: چیزی که برای من همیشه جالب بود، جدیت ایشان در انجام فعالیت‌ها چه کوچک و چه بزرگ بود. شاید یکی از مهمترین مشکلات نسل امروز ما، عدم جدیت در انجام فعالیت‌هاست و نقش مردان بزرگ در چنین موقعیت‌هایی شناخته می‌شود.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی در پایان گفت: امیدواریم یاد بگیریم که خسته نشویم. فراز و نشیب‌های زندگی گاهی انسان را در موقعیتی قرار می‌دهد که خسته می‌شود؛ اما خستگی‌ناپذیری مهندس معین‌فر و تسلیم نشدن در برابر شکست‌ها همواره برای من یک الگو بوده است. امیدوارم بتوانیم صحیح، درست و سالم زندگی کنیم تا آیندگان نیز از ما به نیکی یاد کنند.

در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم مهندس علی‌اکبر معین‌فر، بنیانگذار مهندسی زلزله کشور که عصر سه شنبه با حضور جمع کثیری از اعضای جامعه علمی و مهندسی کشور برگزار شد، دکتر مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، مهندس توسلی، شهردار اسبق تهران، دکتر شکرچی زاده، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، دکتر قریشی، پژوهشگر سازمان زمین شناسی، دکتر زاهدی، عضو کمیته دائمی استاندارد ۲۸۰۰  و مهندس نادرزاده، رییس اسبق بخش مهندسی زلزله مرکز تحقیقات راه، ‌مسکن و شهرسازی هم سخنرانی کردند.

شادروان مهندس علی اکبر معین فر، نخستین وزیر نفت ایران و موسس شبکه شتابنگاری زلزله، ۱۲ دی ماه پس از تحمل یک دوره بیماری در ۸۹ سالگی درگذشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ملاحظات ساخت و ساز در حریم گسل

سابقه رخداد شش زلزله بالای ۶ ریشتر در بخش غربی گسل شمال تهران/عدم تاثیر زلزله دماوند بر گسل شمال تهران

زلزله ای به بزرگی ۳٫۹ دماوند را لرزاند

تازه ترین پرده از ۱۴ سال وعده سازمان پژوهش ها: ساخت ماهواره «آیات» نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها