جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

مهندس توسلی: مرحوم معین‌فر از مفاخر جامعه مهندسی ایران است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:35551
چهارشنبه، ۲۵ بهمن، ۱۳۹۶ | 10:06

مهندس توسلی: مرحوم معین‌فر از مفاخر جامعه مهندسی ایران است

نخستین شهردار تهران پس از انقلاب با تاکید بر این که مرحوم معین‌فر از مفاخر جامعه مهندسی ایران در ابعاد مختلف است بر ضرورت شناسایی زمینه‌های تاثیرگذار بر شخصیت وی به عنوان الگویی مناسب برای نسل امروز تاکید کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، محمد توسلی که در مراسم چهلمین روز درگذشت زنده یاد مهندس معین‌فر، وزیر نفت دولت مهندس بازرگان و  بنیانگذار مهندسی زلزله کشور در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی سخن می گفت، افزود: مهندس معین‌فر باور بر اساس باورهای دینی محکم خود این تاکید را داشت که هر کس با اعمال و ارزش‌های خود از این دنیا خواهد رفت. بی‌تردید اعمال صالحه ایشان و اقدامات راهبردی وی سبب شد تا همواره جامعه مهندسی کشور محبتی عمیق را نسبت به ایشان در خود احساس کند.

شهردار اسبق تهران با اشاره به سابقه آشنایی و همکاری خود با مهندس معین‌فر از دهه ۳۰ تصریح کرد که زمینه‌‌های فرهنگی و اجتماعی کشور در دوران های مختلف در شکل‌گیری شخصیت آن مرحوم دخیل بوده تا جایی که همواره بر اصول و باورهای خود پایبند بوده‌اند.

دکتر قریشی، پژوهشگر سازمان زمین‌شناسی کشور نیز با ذکر خاطراتی از ارتباط و همکاری خود با زنده یاد مهندس معین‌فر در سازمان زمین‌شناسی از وی به عنوان اولین کسی که بر موضوع گسل‌ها و اهمیت آن تاکید داشت یاد کرد و پایه‌گذاری استاندارد ۲۸۰۰ را از مهمترین اقدامات مرحوم معین فر برشمرد.

دکتر زاهدی، عضو کمیته دائمی استاندارد ۲۸۰۰ نیز مهندس معین‌فر را مردی صاحب صلاحیت و اثرگذار دانست و گفت: در طول دوران همکاری و مصاحبت با مهندس معین‌فر درس‌های بسیاری از ایشان آموختم و بسیار لذت بردم.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم معین فر علاوه بر زمینه های اجتماعی و خدمت‌رسانی در حوزه مهندسی عمران به طور ویژه مهندسی زلزله کشور بسیار اثرگذار بود.

در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم مهندس علی‌اکبر معین‌فر، بنیانگذار مهندسی زلزله کشور که عصر سه شنبه با حضور جمع کثیری از اعضای جامعه علمی و مهندسی کشور برگزار شد دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی، دکتر شکرچی‌زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، ‌مسکن و شهرسازی، دکتر مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و مهندس نادرزاده، رییس اسبق بخش مهندسی زلزله مرکز تحقیقات راه، ‌مسکن و شهرسازی هم سخنرانی کردند.

شادروان مهندس علی اکبر معین فر، نخستین وزیر نفت ایران و موسس شبکه شتابنگاری زلزله، ۱۲ دی ماه پس از تحمل یک دوره بیماری در ۸۹ سالگی درگذشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ملاحظات ساخت و ساز در حریم گسل

توفیق موسیوند از پیشگامان حوزه قلب مصنوعی درگذشت

سابقه رخداد شش زلزله بالای ۶ ریشتر در بخش غربی گسل شمال تهران/عدم تاثیر زلزله دماوند بر گسل شمال تهران

زلزله ای به بزرگی ۳٫۹ دماوند را لرزاند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها