- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

پنج ایرانی در فهرست استعدادهای برتر ۲۰۱۸ سوئد

در فهرست ۱۰۱ استعداد برتر ۲۰۱۸ سوئد، نام پنج جوان کارآفرین ایرانی دیده می شود.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران  مجله «وکانز افرر» (تجارت هفته)‌ هر ساله فهرستی از ۱۰۱ ابر استعداد سوئد در حیطه های مختلف علمی و اقتصادی را منتشر می کند که در جمع ۱۰ نفر اول نام یک پزشک و مدیر بازرگانی جوان ایرانی و در رتبه های بعدی نام سه مهندس ایرانی به چشم می خورد.

دکتر مونا اسماعیل زاده، پزشک ۳۷ سال ایرانی که جایگاه پنجم فهرست ابراستعدادهای سال سوئد را به خود اختصاص داده از محققان پیشگام در حوزه کارکرد مغز انسان و کاربردهای صنعتی هوش مصنوعی در موسسه کارولینسکای سوئد است.

علی فراهانی، دانش آموخته ۳۱ ساله مدرسه عالی بازرگانی سوئد هم که در جایگاه دهم فهرست استعدادها برتر سوئد قرار گرفته از یک سال پیش به عنوان مدیر و مشاور سرمایه گذاری در شرکت ETQ و شرکا فعالیت دارد.

سپهر موسوی هم با ۳۳ سال سن ریاست کمیته ملی شهرها هوشمند و جوامع پایدار سوئد را عهده دار است. وی همچنین نماینده سوئد در شهرهای هوشمند و جامعه پایدار اروپا (اسمارت سیتی) است.

وی جایگاه نوزدهم فهرست استعدادها برتر امسال سوئد را کسب کرده است.

به گزارش دیده‌بان علم، ایمان پویا، دانشجوی دکتری بیوفیزیک و موسس ۳۴ ساله شرکت برایت لابز – فعال در برنامه ریزی سرمایه گذاری های دیجیتالی برای شرکت های بزرگ – هم دیگر جوان ایرانی است که رتبه ۲۴ فهرست ۱۰۱ ابراستعدادهای سوئد را به خود اختصاص داده است.

آرام هماوندی ۲۸ ساله هم با پایه گذاری موسسه آموزش آنلاین nova study در رتبه ۲۵ فهرست استعدادها برتر سوئد قرار دارد.

انتهای پیام