- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

برگزیدگان رقابتهای نفوذ و دفاع فضای مجازی «شریف» معرفی شدند

هشتمین دوره ی رقابت‌های نفوذ و دفاع در فضای مجازی با معرفی طرح ها و ارائه های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش دیده بان علم ایران اختتامیه هشتمین دوره ی رقابت‌های نفوذ و دفاع در فضای مجازی با حضور مهندس سجادی معاون امنیت توزیع تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

این دوره در چهار محور؛ طراحی پوستر و کاریکاتورهای ترویجی، کارگاه‌های آموزشی و تخصصی، ارایه‌ی روش‌های خلاقانه در دفاع و نفوذ و رقابت فتح پرچم برگزار و با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد.

در ابتدای این مراسم دکتر مرتضی امینی دبیر برگزاری مسابقه و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف به ارائه گزارشی در خصوص روند برگزاری مسابقه، اهداف و محورهای آن پرداخت.

پس از آن مهندس سجادی معاون امنیت توزیع تبادل اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات ایران با ارائه سخنرانی به لزوم گسترش این جریان و ظرفیت سازی ملی در راستای رشد و تقویت و توانمندی ملی برای مقابله با مسائل روز دنیا در فضای مجازی تأکید کرد.

در ادامه مراسم نتایج این مسابقه در سه بخش بدین شرح اعلام شد؛ در بخش حک و نفوذ؛ تیم irGeeks رتبه اول در ایران و رتبه چهارم در سطح بین الملل را کسب کرد. همچنین تیم Redemption نیز رتبه دوم در ایران و رتبه هفتم در سطح بین الملل را از آن خود کرد.

همچنین در بخش طراحی پوستر و کاریکاتور به ترتیب یلدا هاشمی نژاد و ایمان یزدان پژوه نفرات اول و دوم این بخش از مسابقه اعلام شدند.

در بخش ارائه روش های خلاقانه در نفود و دفاع، ارائه یک ضعف امنیتی در سیستم عامل ویندوز با استفاده از قابلیت های اشکال زدایی(محمد سینا گروندی سیما آراسته)، سامانه ضد بدافزار مرکب بومی(شرکت بیت بان شریف) و تحلیلگر ایستای خودکار بدافزار های اندروید (علیرضا چگینی) به ترتیب ارائه های شایسته تقدیر اول تا سوم معرفی شدند.

در پایان مراسم با اهداء لوح و جوایز از برگزیدگان مسابقه تقدیر بعمل آمد.

خاطرنشان می شود؛ این مجموعه از رقابت‌ها به طور سالانه با تلاش مرکز آپای دانشگاه صنعتی شریف و با اهدافی چون، فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی، دانش و مهارت در زمینه‌ی امنیت فضای تبادل اطلاعات در سطح کاربران نهایی، متخصصین و مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می شود.

انتهای پیام