شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

برگزیدگان رقابتهای نفوذ و دفاع فضای مجازی «شریف» معرفی شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:35406
چهارشنبه، ۱۸ بهمن، ۱۳۹۶ | 13:56

برگزیدگان رقابتهای نفوذ و دفاع فضای مجازی «شریف» معرفی شدند

هشتمین دوره ی رقابت‌های نفوذ و دفاع در فضای مجازی با معرفی طرح ها و ارائه های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش دیده بان علم ایران اختتامیه هشتمین دوره ی رقابت‌های نفوذ و دفاع در فضای مجازی با حضور مهندس سجادی معاون امنیت توزیع تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

این دوره در چهار محور؛ طراحی پوستر و کاریکاتورهای ترویجی، کارگاه‌های آموزشی و تخصصی، ارایه‌ی روش‌های خلاقانه در دفاع و نفوذ و رقابت فتح پرچم برگزار و با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد.

در ابتدای این مراسم دکتر مرتضی امینی دبیر برگزاری مسابقه و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف به ارائه گزارشی در خصوص روند برگزاری مسابقه، اهداف و محورهای آن پرداخت.

پس از آن مهندس سجادی معاون امنیت توزیع تبادل اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات ایران با ارائه سخنرانی به لزوم گسترش این جریان و ظرفیت سازی ملی در راستای رشد و تقویت و توانمندی ملی برای مقابله با مسائل روز دنیا در فضای مجازی تأکید کرد.

در ادامه مراسم نتایج این مسابقه در سه بخش بدین شرح اعلام شد؛ در بخش حک و نفوذ؛ تیم irGeeks رتبه اول در ایران و رتبه چهارم در سطح بین الملل را کسب کرد. همچنین تیم Redemption نیز رتبه دوم در ایران و رتبه هفتم در سطح بین الملل را از آن خود کرد.

همچنین در بخش طراحی پوستر و کاریکاتور به ترتیب یلدا هاشمی نژاد و ایمان یزدان پژوه نفرات اول و دوم این بخش از مسابقه اعلام شدند.

در بخش ارائه روش های خلاقانه در نفود و دفاع، ارائه یک ضعف امنیتی در سیستم عامل ویندوز با استفاده از قابلیت های اشکال زدایی(محمد سینا گروندی سیما آراسته)، سامانه ضد بدافزار مرکب بومی(شرکت بیت بان شریف) و تحلیلگر ایستای خودکار بدافزار های اندروید (علیرضا چگینی) به ترتیب ارائه های شایسته تقدیر اول تا سوم معرفی شدند.

در پایان مراسم با اهداء لوح و جوایز از برگزیدگان مسابقه تقدیر بعمل آمد.

خاطرنشان می شود؛ این مجموعه از رقابت‌ها به طور سالانه با تلاش مرکز آپای دانشگاه صنعتی شریف و با اهدافی چون، فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی، دانش و مهارت در زمینه‌ی امنیت فضای تبادل اطلاعات در سطح کاربران نهایی، متخصصین و مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کشاورزی هوشمندانه با پهپاد گرده‌افشان ایرانی

انتشار مقاله محققان دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها