پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

دانشگاه تهران، میزبان رهبران آینده محیط زیست از ۳۹ کشور جهان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:35102
سه شنبه، ۱۰ بهمن، ۱۳۹۶ | 16:20

دانشگاه تهران، میزبان رهبران آینده محیط زیست از ۳۹ کشور جهان

نشست جهانی رهبران آینده محیط زیست و منابع طبیعی، اسفند ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
به گزارش دیده بان علم ایران نشست جهانی رهبران آینده محیط زیست از سوی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه با حضور بیش از ۴۰ شرکت‌کننده از ۳۹ کشور جهان در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
با توجه به وضعیت نامطلوب محیط زیست جهان و نیاز مبرم به حضور جوانان در این عرصه برای تلاش در جهت رفع معضلات و بحران‌های زیست‌محیطی، انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران (انجمن علمی دانشجویی احیاء مناطق خشک و کوهستانی، محیط زیست، جنگلداری و اقتصاد جنگل، شیلات و علوم و مهندسی صنایع چوب و کاغذ) نشست جهانی «رهبران آینده محیط زیست» را از تاریخ ۶ تا ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۶ در دانشکده منابع طبیعی برگزار می‌کنند.
با توجه به اهمیت موضوع و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در طول دوره ثبت‌نام بیش از سه هزار و ۵۷۰ نفر از دانشجویان، محققان و کارشناسان منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی دانشگاه‌های بیش از ۹۰ کشور جهان برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کردند.
برای گزینش و انتخاب شرکت‌کنندگان تا حد امکان سعی شده است، شرکت‌کنندگان انتخاب شده از کشورهای مختلف و از تمام گرایش‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی باشند تا بدین وسیله بتوان از تجربیات تمامی کشورها در زمینه مدیریت پایدار منابع طبیعی بهره برده و به یک شبکه قوی از راهکارهای مدیریتی دست یافت.
این دوره آموزشی شامل بخش‌های متنوعی است که از جمله آنها می‌توان به دوره آموزشی، بحث و تبادل نظر، کار گروهی، بازدید میدانی و برنامه‌های جانبی فرهنگی- اجتماعی اشاره کرد.
همچنین کشورهایی که دانشجویان آنها به نمایندگی در این نشست حضور خواهند یافت شامل کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلستان، کانادا، فنلاند، ایالات متحده آمریکا، روسیه، استرالیا، کره جنوبی، فرانسه، اسپانیا، برزیل، کنیا، پاکستان، یونان، جمهوری آذربایجان، مجارستان، قرقیزستان، هلند، گرجستان، لهستان، فیلیپین، مراکش، ارمنستان، اوکراین، افغانستان، سوریه، سومالی، ترکیه، تونس، الجزایر، قطر، ژاپن، بنگلادش، بلاروس، پرتغال، چین، هند و مالزی می‌شوند.
برگزاری این نشست جهانی توسط انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران به عنوان کهن‌ترین مجموعه آموزش عالی منابع طبیعی کشور می‌تواند آغاز راه انجمن‌های علمی دانشجویی رشته‌های منابع طبیعی برای گسترش ارتباطات و تأثیرگذاری‌های خود در سطح بین‌المللی باشد.
در ذیل این دوره آموزشی جهت ایجاد فضایی بزرگتر برای تعامل بیشتر دانشجویان و اساتید خارجی و داخلی «کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه» نیز با همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی و دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. با توجه به سطح برگزاری کنفرانس حضور دانشجویان، اساتید و کارشناسان منابع طبیعی داخلی و خارجی را فرصتی ارزشمند برای مدیریت منابع طبیعی برشمرند. فرصتی که در ششم  اسفند سال جاری در اختیار تمامی علاقه‌مندان و فعالان حوزه منابع طبیعی قرار خواهد گرفت تا بتوانند با تعامل سازنده و تجربیات ارزشمند داخلی و خارجی به راهکارهای اجرایی در این حوزه دست یابند.
در این کنفرانس سخنرانانی از دانشگاه‌های مختلف به ارائه سخنرانی در زمینه مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست خواهند پرداخت که از جمله آنها می‌توان به دکتر فرانکو فرسکورا (دانشگاه کوازولو ناتال، آفریقای جنوبی)، دکتر مونا بنت الزغبی (دانشگاه گلوکسترشایر، انگلستان)، دکتر تاشکین ازتاش (دانشگاه آتاترک، ترکیه)، دکتر یاسینه باکار (دانشگاه لیموژس، فرانسه)، دکتر شوکسی ین (دانشگاه تکنولوژی هفی ، چین)، یوجی گان (دانشگاه آکسفورد، انگلستان)، آنت مهل هورن (دانشگاه  ETH ، سوئیس)، آماندا فرانکا (دانشگاه مونیخ، آلمان)، جیلینگ لیو (دانشگاه لیسبون، پرتغال)، نورالعین حمدان (دانشگاه پوترا، مالزی)، دیلارا گارافوا (دانشگاه فدرال کازان، روسیه)، نینا رینه (برنامه محیط‌زیست سازمان ملل متحد، فنلاند)، لوسی پلوشکه (سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد، ایتالیا) و دکتر کاوه مدنی (دانشگاه امپریال کالج لندن و معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان محیط زیست) اشاره کرد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

«نشان عالی دانش» بر سینه ۱۲ چهره برجسته علمی کشور نشست

جلد دوم فلور مصور پارک ملی گلستان منتشر شد

محققان دانشگاه تهران نشان دادند: سرنوشت قطره‌های استنشاقی در مجاری تنفسی انسان

در دانشگاه تهران ساخته شد: دستگاه کیفیت‌سنجی و تشخیص سریع تقلب در روغن زیتون

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها