جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

نخستین دوره رقابت علمی بین المللی «کنز» برگزار می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:35083
سه شنبه، ۱۰ بهمن، ۱۳۹۶ | 12:29

نخستین دوره رقابت علمی بین المللی «کنز» برگزار می شود

فراخوان ارسال فایل تصویری از دستاوردهای علمی نخستین دوره رقابت علمی کنز (KANZ) که در حاشیه جایزه مصطفی (ص) برگزار می‌شود اعلام شد.

به گزارش دیده بان علم ایران «کنز» (Knowledge Application and Notion for Society) رقابتی است میان دانش‌پژوهان، دانشجویان و اساتید که ایده های خود را در قالب یک ارائه تصویری حداکثر ۵ دقیقه‌ای مطرح می‌کنند.

این رویداد برای یافتن بهترین راه‌حل‌های علمی به‌ منظور حل مشکلات کشورهای اسلامی با اهداف استفاده از ظرفیت‌های جامعه متخصصین، انباشتی از آثار برای بهره‌برداری آتی،‌ ارتقاء سطح انگیزش و خلاقیت نخبگان جوان،‌ بسترسازی جهت شناسایی و تبادل ایده‌های علمی و فناورانه، استمرار تعامل محققان از طریق فضای مجازی و ظرفیت‌سازی فرصت‌های مطالعاتی برگزار می‌شود.


علاقمندان به شرکت در نخستین دوره رقابت علمی کنز (۱۳۹۶-۱۳۹۷) می توانند با مراجعه به سایت www.kans.ir و انتخاب برچسب ثبت‌‌نام، فرآیند ثبت ‌نام را انجام دهند.

بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) که با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از اندیشمندان و دانش‌پژوهان جوان جهان اسلام توسط دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) تاسیس شده در دو بخش‌ دانش‌آموزی و دانشجویی فعالیت دارد. این بنیاد در بخش دانش ­آموزی، مسابقه نور و در سطح دانشجویان و استادان جوان، مسابقه «کنز مصطفی (ص)» را برگزار می‌کند. نام این مسابقه از حدیث پیامبر گرامی اسلام گرفته شده که می‌فرمایند: «مثل الّذی یتعلّم العلم ثمّ لا یحدّث به کمثل الّذی یکنز الکنز فلا ینفق منه؛

حکایت کسى که علم آموزد و از آن سخن نکند چون کسى است که گنجى نهد و از آن خرج نکند.»

این مسابقه در دو سطح دانشجویان و اساتید کمتر از ۴۵ سال مسلمان در پنج حوزه‌ سلامت، فناوری ارتباطات و اطلاعات، آب و محیط زیست، انرژی و اقتصاد برگزار می‌شود.

ارائه راهکارهای مبتنی بر علم برای پاسخ به مسائل جوامع بشری یکی از ویژگی‌های مهم جهت داوری آثار است. در این رقابت، شرکت کنندگان باید دستاورد‌های علمی خود را در قالب یک فایل تصویری ۳ تا ۱۰ دقیقه ای ارائه کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برگزیدگان پنجمنین دوره جایزه مصطفی(ص) معرفی شدند

فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز اعلام شد

فراخوان همکاری در برنامه «حمایت بورسیه دانشمندان جوان» بنیاد مصطفی (ص)

موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی بررسی کرد: رفتارهای پرخطر دانشجویان در مقایسه بـا دیگر گروه هـای جمعیـتی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها