پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

همکاری تحقیقاتی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و مرکز عصب روانپزشکی بیمارستان رویال ملبورن

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34921
چهارشنبه، ۴ بهمن، ۱۳۹۶ | 11:32

همکاری تحقیقاتی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و مرکز عصب روانپزشکی بیمارستان رویال ملبورن

عضو مرکز عصب روانپزشکی بیمارستان رویال ملبورن استرالیا خواستار همکاری با محققان ایرانی برای اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی در حوزه علوم شناختی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، پروفسوردنیس ولاکولیس درجریان بازدید از آزمایشگاه های ملی نقشه برداری مغز و دانشگاه تربیت مدرس، خواستار همکاری و تبادل تجربیات با محققان و اساتید ایرانی برای اجرای طرح های مشترک تحقیقاتی در حوزه های مرتبط با علوم شناختی شد.


ولاکولیس که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و به دعوت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ایران سفر کرده است، فعالیت های اساتید و متخصصان  ایرانی در ارتباط با پروژهای علمی را چشمگیر توصیف کرد و حمایت و سرمایه گذاری برای تجهیز آزمایشگاه های تخصصی در آزمایشگاه های ملی نقشه برداری مغز و دانشگاه تربیت مدرس را شایان  توجه دانست.


وی در گفت و گو با مسوولان این دو مرکز علمی و تحقیقاتی ایران پیشنهاد کرد تا پروژه های مشترک تخصصی میان محققان و اساتید استرالیایی و ایرانی به اجرا گذاشته شود.


محمدرضا آی، رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز هم در این بازدید که تنی چند از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه تهران هم حضور داشتند، با تشریح فعالیت ها و اقدامات این مرکز نحوه ارایه خدمات، برنامه های آزمایشگاه و دورنمای فعالیت های آینده آن را تشریح کرد.


در این بازدید امکان انجام همکاری مشترک میان آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با بخش تحقیقاتی بیمارستان ملبورن مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.


آزمايشگاه ملّی نقشه برداری مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی به منظور پاسخگویی به بخشی از نيازهای پژوهشی و فن آوری کشور در زمينه ايجاد زيرساخت تصويربرداری و تحريک مغزی برای تحقيقات شناختی و ارائه خدمات دانش بنيان و روزآمد در حوزه علوم و فن آوري های شناختی تاسیس شده است.


ترویج اهمیت پژوهش و فعالیت های فناورانه در حوزه علوم و فناوری های شناختی و نقشه برداری مغزی، کمک به توسعه و گسترش پژوهش ها، ارائه خدمات دانش محور از جمله تصویربردای تخصصی از مغز، تحریک مغز با استفاده از روش های متنوع و مکمل، پردازش و ترکیب داده ها و تصاویر چند وجهی مغزی با استفاده از ابزارها و لوازم روزآمد از وظایف و فعالیت های این مرکز علمی و تخصصی است.


انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی علوم شناختی

دومین جشنواره پژوهش و فناوری نقشه‌برداری مغز برگزار می شود

ارائه آخرین یافته‌های نقشه‌برداری مغز در کنگره بین‌المللی علوم اعصاب

ساخت “سیستم پایش میزان اکسیژن مغز در عمل‌های جراحی قلب باز “

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها