سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

برگزاری نخستین آزمون «تافل فارسی» برای دانشجویان غیرایرانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34634
شنبه، ۳۰ دی، ۱۳۹۶ | 16:07

برگزاری نخستین آزمون «تافل فارسی» برای دانشجویان غیرایرانی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اعلام کرد: نخستین آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی (سامفا) از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ ۵ و ۶ بهمن ماه سال جاری در دو بخش عمومی و دانشگاهی برگزار می شود.
به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر حسین سالارآملی اظهار داشت: آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی در دانشگاه های تهران، اصفهان، مشهد، بین المللی امام خمینی (ره) و بوعلی سینای همدان برای دانشجویان و زبان آموزان غیر ایرانی برگزار می شود.
به گفته وی این آزمون به همت مرکز همکاری های علمی بین المللی این وزارت و با همکاری استادان برجسته دانشگاه ها و موسسات علمی کشور از جمله مراکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان طراحی و پس از دو سال کارهای علمی و مطالعاتی و تهیه مقدمات فنی و اجرایی آن برگزار می شود.
وی افزود: آزمون سامفا مانند آزمون های بین المللی سایر زبان ها مانند تافل و آیلتس (انگلیسی)، دلف (فرانسه) و ZD ( آلمانی ) است که تاکنون زبان فارسی چنین آزمون استاندارد و متمرکزی نداشته است و برای اولین بار با همکاری مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان و سازمان سنجش آموزش کشور و مراکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه های کشور برگزار می شود.
سالار آملی گفت: ضروری است تمامی دانشجویان غیرایرانی که داوطلب تحصیل در دانشگاه های کشور می باشند، در بخش دانشگاهی این آزمون شرکت کنند و یکی از ملاک های تحصیل در دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران، کسب نمره قبولی در آزمون سامفا است.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در پایان گفت: آزمون عمومی سامفا برای اتباع غیر ایرانی که قصد اقامت، کارو فعالیت تجاری و…. در جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند، نیز کاربرد داشته و حداقل دو بار در سال برگزار می شود که از سال آینده به طور همزمان در داخل و کرسی های زبان فارسی خارج از کشور برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

نخستين پيكرهٔ به‌روزشونده زبان فارسي رونمایی می‌شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها