- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

تولید آتل‌های اورژانسی یکبار مصرف اندامی در کشور

محققان یک شرکت فناور در پارک علم و فناوری کرمانشاه موفق به طراحی و تولید آتل‌های اورژانسی موقت به صورت یکبار مصرف اندامی شدند.
به گزارش دیده بان علم ایران این شرکت فناور با همکاری اداره کل تجهیزات پزشکی استان موفق به اخذ مجوزها و گواهینامه‌های مورد نیاز تولید انبوه آتل‌های آماده و یک بار مصرف برای نخستین بار در کشور شد.

مهندس خدامرادی مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه برای راه‌اندازی این شرکت حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی تاکنون شش نفر اشتغال‌زایی مستقیم داشته است.

این شرکت تولید کننده بیش از سه نوع آتل شامل آتل های دست و پا و گردن است. این آتل ها بسیار سبک، مقرون به صرفه، با سرعت و سهولت در آتل‌بندی و ثابت کردن عضو آسیب دیده دارای مزیت های رقابتی قابل توجه نسبت به سایر نمونه‌ها است.

افزودن ویژگی آنتی باکتریال درتمامی سطوح آتل با استفاده از فناوری نانو که هیچکدام از آتلهای قبلی این ویژگی را ندارند و دارا بودن سایزهای مختلف در اندازه‌های متفاوت که در نتیجه عضو را کاملاً فیکس می‌کند از ویژگی های این محصولات است ضمن این که آتلهای ساخته شده دارای قابلیت سازگاری با MRI است بدین ترتیب لازم نیست جهت تهیه MRI آتل باز شود.

انتهای پیام