سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

ساخت پاور درایور LED در دانشگاه آزاد بجنورد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34537
چهارشنبه، ۲۷ دی، ۱۳۹۶ | 11:57

ساخت پاور درایور LED در دانشگاه آزاد بجنورد

مدیر مرکز رشد و فناوری‌های نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد از ساخت پاور درایور LED در این واحد دانشگاهی خبر داد.
به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر ملیحه صمدی کاظمی با اعلام این خبر گفت: استفاده از دیودهای نوری LED با پیشرفت تکنولوژی ساخت در صنعت روشنایی به‌طور روزافزون افزایش‌یافته و امروزه به علت توان تلفاتی کم، LED ها جایگزین سایر لامپ ها شده اند و دیگر نکته قابل‌تأمل در این مورد، مربوط به بیشتر بودن طول عمر LEDها نسبت به دیگر فناوری‌های روشنایی است.
وی افزود: چراغ های خیابانی LED امروزه با تکنولوژی های بالایی ساخته می شوند و دارای واتهای مختلفی هستند که برای تأمین برقLED از درایورهایLED استفاده می‌شود تا برق شهر را به برق موردنیاز LED تبدیل کند که برخلاف منابع تغذیه موجود در بازار که به‌صورت خروجی ولتاژ ثابت کار می‌کنند این درایورها به‌صورت جریان ثابت کار می‌کنند و تنها علتی که می‌تواند طول عمر طولانی ال ای دی را تحت شعاع قرار دهد طول عمر درایور آن است.
مدیر مرکز رشد واحد بجنورد درباره ال ای دی پاورهای ساخته‌شده در این مرکز افزود: درایورهای ساخته‌شده دارای ضریب توان بزرگ‌تر از  ۹۸ درصد و راندمان بالای ۸۸ درصد هستند و درایورهای ال ای دی برخلاف بسیاری از منابع تغذیه صنعتی تا ۷۰ درجه دمای محیط به‌راحتی کار می‌کنند و دارای IP67 است و همچنین ضد آب هستند و این درایورها می‌توانند از رنج توان ۳۰ تا ۱۵۰ وات را تغذیه کنند.
صمدی کاظمی با اشاره به مزایای این طرح اظهار کرد: توان مصرفی کم، عمر طولانی، تلفات گرمایی پایین، مقاومت در برابر ضربه و لرزش، هزینه‌های نگهداری کم، قابلیت نصب و به‌کارگیری روی مدارات مجتمع(در سیستم‌های کنترلی و….)، اندازه کوچک اشاره کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد بجنورد خاطرنشان کرد: با توجه به کوتاه بودن طول عمر کارکرد LED های معابر و بهره نوری پایین، این واحد دانشگاهی در ابتدای کار با تلاش و پیگیری استادان و دانشجویان گروه مهندسی برق بالأخص امین طالب خواه، دانشجوی رشته کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک برای رفع این معضل ۱۰ عدد Power LED تولید کرد.
صمدی کاظمی افزود: به همت حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد بجنورد با توجه به نیاز مبرم شرکت توزیع برق خراسان شمالی به درایور LED بهینه، در این پروژه تحقیقاتی۱۱۰ عدد درایور برای راه اندازی LED های مورد استفاده در چراغ های روشنایی در سه فاز طراحی و ساخته شد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاهش ساعات موظفی تدریس اعضای هیات علمی فناور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد، مهلت دفاع از پایان‌نامه ها را تمدید کرد

پذیره‌نویسی “فراصندوق سرمایه‌گذاری” آغاز شد

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد به آذرماه موکول شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها