شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

نخستین کنگره نوروانکولوژی ایران برگزار شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:3453
چهارشنبه، ۲۳ تیر، ۱۳۹۵ | 11:27

نخستین کنگره نوروانکولوژی ایران برگزار شد

نخستین کنگره نوروانکولوژی ایران در بیمارستان بوعلی آغاز به کار کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر سید محمود طباطبایی‌فر، رییس نخستین کنگره نوروانکولوژی ایران در این کنگره دو روزه که امروز به منظور ارائه آخرین دستاوردهای علمی نوروانکولوژی و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران، انجمن سرطان ایران و انجمن جراحان مغز و اعصاب در تالار همایش های بیمارستان بوعلی آغاز شد گفت: تعداد فارغ التحصیلان گروه پزشکی حدود ۱۲۵ هزار نفر است که ۴۰ درصد فارغ التحصیلان گروه پزشکی از دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را ۴۷۰ واحد اعلام کرد و گفت: حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این مجموعه در سراسر کشور در حال تحصیل هستند.

وی به راه اندازی رشته دستیاری داخلی اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک جراحی اطفال راه اندازی خواهد شد و همچنین ۲ رشته تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی گروه علوم پایه از جمله کشت بافت نیز اضافه خواهد شد.

طباطبائی‌فر جایگاه جمهوری اسلامی ایران در این رشته را در مقایسه با دیگر کشورها مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ما در حد توان و امکانات خود باید در همه زمینه‌ها با برگزاری برنامه های علمی برای بهبود و رشد همه رشته های پزشکی تلاش کنیم.

وی به فعالیت گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: مدیران این مجموعه توانسته اند سهم بسزایی در تولید علم و تربیت پزشکان کشور داشته باشند.

بنا بر این گزارش، تظاهرات بالینی تومورهای مغز؛ تظاهرات بالینی تومورهای نخاع؛ روش های نوین تصویر برداری در تشخیص تومورهای CNS؛ نقش مودالیته های PET و MRPETI در تشخیص افتراقی تومورهای CNS، نقش استریوتاکسی در تشخیص و درمان تومورهای مغز؛ نقش نورومانیتورینگ در تومورهای مغز و پانل چالشهای تشخیصی تومورهای مغزی، چالشهای جراحی در مننژیوم مغز؛ چالش های جراحی در نوریتوم اکوستیک؛ Approach های اینتراکرانیال کرانیوفارنژیوما؛ Approach به تومورهای ساقه مغز ؛ تومورهای فورامن مگنوم تقسیم بندی وApproach؛ کوریدورهای مختلف دسترسی به تومورهای قاعده جمجمه؛جراحی آندوسکوپیک ترانس اسفنوئید در آدنوم هیپوفیز و تومورهای اینتراونتریکوالر آندوسکوپیک اپروچ از محورهای مورد بحث در این کنگره دو روزه است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

توزیع ۳۳۰ سکه طلا در جلسه ای در دانشگاه آزاد!

دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می توانند با پایان نامه، ۸ واحد درسی بگیرند

ساخت آلیاژهای آنتروپی جدید توسط پژوهشگران دانشگاهی

تاثیر موسیقی در کاهش علائم «سندروم روده تحریک‌پذیر»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها