پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تصویب تاسیس کرسی تاریخ طب سنتی ایران در یونسکو 

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34437
دوشنبه، ۲۵ دی، ۱۳۹۶ | 14:32

تصویب تاسیس کرسی تاریخ طب سنتی ایران در یونسکو 

با پیگیری رییس و دبیر گروه حکمت، طب اسلامی و طب ایرانی فرهنگستان علوم پزشکی ایران و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو، کرسی تاریخ طب سنتی ایران در یونسکو تاسیس شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، تاسیس کرسی تاریخ طب سنتی ایران به ریاست دکتر علی‌اکبر ولایتی، رییس گروه حکمت، طب اسلامی و طب ایرانی فرهنگستان علوم پزشکی ایران و با تلاش و پیگیری مستمر دکتر محمدرضا شمس اردکانی، دبیر این گروه و عضو پیوسته فرهنگستان و دکتر سعدالله نصیری قیداری، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو، پس از چهار سال، مورد تایید و تصویب نهایی یونسکو قرار گرفت.

این کرسی با ایجاد و ترویج یک نظام یکپارچه در زمینه تحقیقات، آموزش، اطلاعات و مستندات طب سنتی از طریق تسهیل همکاری بین کارکنان آموزشی و تحقیقاتی فرهنگستان علوم پزشکی که افرادی سطح بالا و از نظر بین‌المللی شناخته شده هستند و دیگر موسسات جمهوری اسلامی ایران، آسیا – اقیانوسیه، اروپا و دیگر مناطق جهان، می‌تواند فضایی مطلوب را برای هم‌اندیشی و انتقال تجارب میان پژوهشگران و متخصصان طب سنتی در سطح ملی و بین‌المللی فراهم آورد.

پژوهش در زمینه طب سنتی و تدوین یک دایره‌المعارف بین‌المللی در زمینه طب سنتی با همکاری شرکای کرسی، حمایت از توسعه ظرفیت‌ها در زمینه طب سنتی، به ویژه از طریق ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت برای دانشجویان، دانشگاهیان، محققان، افراد حرفه‌ای و استادان مدعو، تقویت تبادل اعضای هیات علمی و دانشجویان، بهبود شبکه‌سازی و به اشتراک‌گذاری دانش و تجارب مفید از طریق تولید و توزیع گسترده نشریات، برگزاری نشست‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و ایجاد وب‌سایت‌های تخصصی و همکاری نزدیک با کرسی‌های یونسکو و سازمان یونسکو پیرامون فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط از دیگر اهداف تاسیس این کرسی است.

گفتنی است، کرسی‌های یونسکو، رقبای زیادی دارند و با وجود پیشرو بودن چین، مصر و هند در حوزه طب سنتی، کشور ایران توانست تاییدیه برای تاسیس این کرسی را دریافت کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در تهران راه اندازی می شود: مرکز آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب آوری زلزله منطقه غرب و مرکز آسیا

خطر از دست دادن جایزه «ابن سینا» یونسکو به دلیل بدهی معوقه!

وزیر بهداشت: ورود واکسن داخلی به سبد واکسیناسیون از آخر اردیبهشت/آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال از فردا

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران : دفاع وزیر بهداشت از «دانشمندان طب سنتی» مرزهای دانش و شبه دانش را در انظار عموم مخدوش می کند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها