جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

وزیر بهداشت خبر داد: آغاز مطالعات درباره آثار پارازیت ها و اطلاع رسانی نتایج به مردم

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34413
دوشنبه، ۲۵ دی، ۱۳۹۶ | 12:13

وزیر بهداشت خبر داد: آغاز مطالعات درباره آثار پارازیت ها و اطلاع رسانی نتایج به مردم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نگرانی های موجود در خصوص آثار مضر پارازیت ها بر روی سلامت مردم گفت: با دستور رئیس‌جمهور مطالعاتی را در این زمینه آغاز کرده ایم و در صورت مضر بودن این امواج، موظف به اطلاع رسانی به مردم هستیم

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی در بیست و سومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ابتدا از کمبود بودجه های پژوهشی در ایران انتقاد کرد و گفت: ما عملا برای حوزه‌های پژوهش و تحقیق، کم هزینه کرده ایم و علیرغم اینکه در اسناد بالادستی کشور که مهم‌ترین آن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بوده است و باید ۲ درصد از اعتبارات کشور در امر پژوهش هزینه شود، ولی میزان اختصاص یافته، کمتر از میزان تعیین شده در مصوبات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شتاب تولید علم کشور، گفت: زمانی که در وزارت بهداشت مشغول فعالیت شدم تولید علم پزشکی شتاب خوبی داشت و در صدد حفظ آن برآمدیم.

وزیر بهداشت به استناد آمارهای موجود در خصوص تولید علم پزشکی کشور ، از همه محققان علوم پزشکی که علی رغم کمبودها افتخارآفرینی کردند قدردانی کرد.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که حوزه پژوهش‌های پزشکی در ریلی قرار گیرند که بتوانند از موانع موجود در مسیر کمک به  جامعه عبور کنند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات ایجاد شده در حوزه‌های پزشکی، گفت: در خوزستان مشکل تنفسی برای مردم این شهرستان ایجاد شد و در کمتر از ۲ روز بالغ بر هزاران بیمار پذیرش شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ابتدا تصور می‌شد که این امر ناشی از بارانهای اسیدی است،‌ ادامه داد: مطالعات نشان داد حمله آسماتیک دست داده به بیماران به دلیل کاشت نوعی درخت بوده که توسط شهرداری در خوزستان کاشته شده است و در نهایت، با هرس کردن مناسب این درختان این مشکل برطرف شد.

هاشمی همچنین به موضوع پارازیتها و آثار آن بر روی سلامت مردم اشاره کرد و افزود: به دلیل نگرانی‌های موجود با دستور رئیس‌جمهور مطالعاتی را در این زمینه آغاز کرده ایم که در صورت مضر بودن این امواج موظف به اطلاع‌رسانی به مردم هستیم.

وی همچنین با اشاره به نگرانی های موجود از آلودگی آب تهران گفت: بر اساس دستور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، این موضوع نیز پیگیری شد و با بهره‌برداری از سد ماملو ، این مشکل نیز برطرف شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها