جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

اجرای ۶۰۰ پروژه تحقیقاتی در پژوهشگاه مواد و انرژی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34310
یکشنبه، ۲۴ دی، ۱۳۹۶ | 15:34

اجرای ۶۰۰ پروژه تحقیقاتی در پژوهشگاه مواد و انرژی

 رییس پژوهشگاه مواد و انرژی از اجرای ۶۰۰ پروژه تحقیقاتی در زمینه مواد و انرژی در این پژوهشگاه از بدو تاسیس خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر محمدتقی صالحی در حاشیه بازدید استاندار البرز از پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: این پژوهشگاه در زمینه تولید علم و ایجاد فناوری در حوزه مهندسی مواد و انرژی های تجدیدپذیر دارای حدود ۴۰ سال سابقه است و تجهیزات خیلی پیشرفته ای دارد.

رییس پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به مجموعه ۵۰ هسته و واحد فناور در مرکز رشد این پژوهشگاه، اظهار داشت: ما با توجه به اینکه در سطح ملی می توانیم از ظرفیت های این پژوهشگاه استفاده کنیم. در سطح استان می توانیم فعالتر و قوی تر باشیم، به ویژه در بحث انرژی های تجدیدپذیر که در این زمینه تخصص، تجربه و دانش فنی آن در پژوهشگاه وجود دارد و اعلام آمادگی کرده ایم تا در این خصوص همکاری های خود را گسترش دهیم.

صالحی گفت: درچند سال اخیر در زمینه انرژی خورشیدی، توربین، بیومواد و ایمپلنت های مهندسی پزشکی توانستیم پیشرفته هایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در نانو مواد با توجه به ارتباطی که با دبیرخانه کشورهای اسلامی داریم، در دو سال گذشته در حوزه نانو مواد و نیمه هادی و بخش سرامیک های پیشرفته و به ویژه در بخش محیط زیست بیشتر متمرکز شده ایم.

صالحی افزود: پژوهشگاه یک مرکز پژوهشی است که هدف آن تنها پژوهش و فناوری و تبدیل آن به محصول و تولید انبوه است تا روانه بازار شود.

وی با بیان اینکه این پژوهشگاه پتانسیل بسیار بالای علمی و تجهیزاتی دارد و می تواند برندی خوب با کارایی بالا باشد، گفت: باید منابع را با بهره وری بیشتری استفاده کنیم تا بتوانیم منافع ملی برای کشور داشته باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

راه‌اندازی مرجع تحقیقات نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی

ساخت آسیاب هیبریدی در دانشگاه تهران

تولید نانو پوشش آنتی وایرال گووید ۱۹ برای استفاده در البسه پزشکی و ماسک در کشور

رئیس جدید “پژوهشگاه مواد و انرژی” منصوب شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها