جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

دكتر طارقیان، استاد ریاضی دانشگاه فردسی مشهد درگذشت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34229
شنبه، ۲۳ دی، ۱۳۹۶ | 15:33

دكتر طارقیان، استاد ریاضی دانشگاه فردسی مشهد درگذشت

دکتر حامدرضا طارقیان، عضو هیات علمی گروه ریاضی کاربردی دانشکده علوم ریاضی  دانشگاه فردوسی مشهد دار فانی را وداع گفت.

به گزارش دیده بان علم ایران، پیکر مرحوم دکتر طارقیان صبح شنبه پس از تشییع در حرم مطهر رضوی در باغ اول خواجه ربیع به خاک سپرده شد.

مجلس ترحیم زنده یاد دکتر طارقیان هم فردا یکشنبه ۲۴ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح و ۱۴ تا ۱۶ بعد از ظهر در حسینیه اخوان واقع در خیابان گلستان مشهد برگزار می شود.

دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد هم طی پیامی این مصیبت را به خانواده استاد و جامعه دانشگاهی تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:« هواللطيف

از شمار دو چشم یک‌تن كم       وز شمار خرد هزاران بيش

خبر تأسّف بار درگذشت همكار گران‌قدر دكتر حامد رضا طارقيان، استاد رياضي دانشگاه فردوسي مشهد اندوه عظيمي بر دل دانشگاهيان نشاند. بزرگ‌مردی كه نه‌تنها در عرصه علم و دانش كه در عرصه اخلاق و انسانيت سرآمد بود؛ استادي كه با دقت و دلسوزي تمام در تربيت دانش‌آموختگان فرهيخته همّت گمارد.

خدمات ارزنده ايشان در زمان تصدي رياست دانشكده علوم رياضي و رئيس كميسيون تخصصي گروه علوم پايه هيأت مميزه و مدير نظارت و ارزيابي دانشگاه همواره در كارنامه پرافتخار علمي دانشگاه بزرگ فردوسي مشهد جاودان خواهد ماند.

از خداوند متعال براي آن مرحوم كه تجلّي صفات لطيف الهي بود، علوّ درجات و براي خانواده داغدار و همكاران و دانشجويان به سوگ نشسته استاد، صبر و شكيبايي آرزومندم.

ياد و نام استاد طارقيان زنده و مانا و راهش پر رهرو باد!»

دکتر طارقیان، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته مهندسی ساختمان در پلی تکنیک نیوکاسل و دوره کارشناسی ارشد مهندسی صنایع و دکتری علم مدیریت را در دانشگاه کرانفلید انگلستان گذرانده و در طول نزدیک به ۳۰ سال فعالیت در دانشگاه فردوسی مشهد تالیف و ترجمه هفت عنوان کتاب دانشگاهی و چاپ بیش از ۵۳ مقاله علمی، ارایه بیش از ۱۰ طرح پژوهشی تصویب شده در شورای پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد و سرپرستی و راهنمایی پایان نامه دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در کارنامه علمی خود داشت.

دیده بان علم ایران هم درگذشت این استاد ریاضی را به خانواده و دوستداران استاد، دانشگاهیان و جامعه ریاضی کشور تسلیت می گوید.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

بهینه‌سازی تولید پپتیدهای نوترکیب ضد مقاومت آنتی بیوتیکی به ابتکار محقق ایرانی

رقابت خودروی «فرمول دانشجویی» ایرانی با تیم‌های دانشجویی از ۸۰ کشور دنیا

عضویت دو دانشگر ایرانی در آکادمی علوم جهان

نام‌گذاری سه خیابان مشهد به نام اساتید فقید دانشگاه فردوسی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها