جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

دکتر فرجی دانا: مهندس معین فر، الگویی شایسته در نقد شجاعانه قدرت است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34153
جمعه، ۲۲ دی، ۱۳۹۶ | 15:54

دکتر فرجی دانا: مهندس معین فر، الگویی شایسته در نقد شجاعانه قدرت است

مشاور علمی رییس جمهور با اشاره به اهمیت نقد قدرت در ماندگاری کشورها گفت: مرحوم مهندس معین فر فارغ از عافیت طلبی ها و در کمال شجاعت به نقد قدرت پرداخت و هیچ گاه از هزینه ها و تبعات آن نهراسید.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، دکتر فرجی دانا که در مراسم نکوداشت مرحوم مهندس علی اکبر معین فر در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران سخن می گفت با اشاره به گفتاری از مهندس معین فر که زندگی را آرمان و مبارزه در راه آن توصیف کرده بود اظهار داشت: این عبارت ترجمانی از کلام مولایمان امام حسین (ع) است که فرمودند “الحیاه عقیده و الجهاد” و مطمئنا کسی که چنین نگرشی در زندگی داشته باشد مسوولیت اجتماعی خود را فارغ از عافیت طلبی انجام خواهد داد.

رییس بنیاد عام المنفعه حامیان دانشکده فنی با اشاره به سابقه آشنایی و مجالست خود با مرحوم معین فر به عنوان یکی از نمایندگان منتخب فارغ التحصیلان دانشکده فنی در هیات امنا بنیاد، دقت، موشکافی، لطافت طبع و علاقه بسیار زیاد مهندس معین فر به اعتلای دانشکده فنی را از ویژگی های آن مرحوم عنوان کرد و گفت: بعد دیگری از شخصیت مهندس معین فر شهامت او در نقد قدرت بود. به تعبیر شهید بهشتی قدرت، فساد می آورد و قدرت مطلق، فساد مطلق. نقد قدرت هم بر خلاف دنبال قدرت رفتن، تملق گفتن و اسباب آسایش دنیا را فراهم کردن، هزینه سنگینی دارد که پرداختن آن تنها از افرادی چون مهندس معین فر  بر می آید که ظرفیت و شجاعت و جسارتی  کم نظیر دارند.

وی در پایان تاکید کرد: دانشکده فنی به بچه فنی هایی این چنین مفتخر است و اگر بگوییم راه آنها را می رویم پر بی راه نگفته ایم که این راه نیکان و پاکان و رستگاران است.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

ملاحظات ساخت و ساز در حریم گسل

سابقه رخداد شش زلزله بالای ۶ ریشتر در بخش غربی گسل شمال تهران/عدم تاثیر زلزله دماوند بر گسل شمال تهران

زلزله ای به بزرگی ۳٫۹ دماوند را لرزاند

تازه ترین پرده از ۱۴ سال وعده سازمان پژوهش ها: ساخت ماهواره «آیات» نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها