جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

رییس دانشگاه تهران: مهندس معین فر الگویی تمام عیار برای جوانان است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34150
جمعه، ۲۲ دی، ۱۳۹۶ | 15:04

رییس دانشگاه تهران: مهندس معین فر الگویی تمام عیار برای جوانان است

 

رییس دانشگاه تهران با ابراز تاسف از ضایعه درگذشت مهندس معین فر، دانش آموخته برجسته دانشکده فنی دانشگاه تهران از او به عنوان الگویی برای همه جوانان و دانشجویان از جنبه های مختلف علمی، اجتماعی و پایبندی به اخلاق انسانی و حرفه ای  یاد کرد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر نیلی احمد آبادی که در مراسم نکوداشت مرحوم مهندس علی اکبر معین فر در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران سخن می گفت با اشاره به اهمیت معرفی الگوهای شایسته به نسل جوان کشور گفت: مرحوم مهندس معین فر در تمام جنبه ها چه به عنوان یک دانشجو چه در جایگاه یک مهندس و چه در جایگاه وزارت و نمایندگی مجلس نمونه بود. وی در بعد دانشجویی هم به اولین انتظار از یک دانشجو که آموختن دروس با علاقه و تلاش پیگیر است و چه از این جهت که باید مسوولیت اجتماعی داشته و فراتر از یک عضو عادی جامعه نسبت به مردم و کشور خود احساس وظیفه و نگاهی مسوولانه داشته باشد به بهترین وجه پاسخ داده بود.
رییس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: مرحوم مهندس معین فر در بعد حرفه ای هم به کار خود عشق می ورزید و اخلاق حرفه ای را همانند اخلاق انسانی پاس می داشت. این روزها اهمیت اخلاق حرفه ای خصوصا در حوزه مهندسی ساختمان بیش از پیش برای همه روشن شده و لذا یکی از محورهای اساسی برنامه سوم دانشگاه هم مسوولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای است.
وی افزود: مهندس معین فر در بعد تخصصی و علمی به چنان جایگاهی رسیده بود که ایشان را به حق  پدر مهندسی زلزله در ایران لقب داده اند. اهمیت تلاشهای ایشان در ایجاد و توسعه شبکه شتابنگاری زلزله خصوصا برای ما در دانشگاه تهران به واسطه وجود موسسه ژئوفیزیک و مرکز لرزه نگاری کشوری کاملا روشن است و مطمئنا اگر تلاشهای مهندس معین فر در دوره مسوولیت در سازمان برنامه و بودجه نبود ساختارهای زلزله شناسی تا این اندازه نیز در کشور شکل نمی گرفت.
رییس دانشگاه تهران با اشاره به مسوولیت های سیاسی مرحوم مهندس معین فر در بدو پیروزی انقلاب از جمله وزارت نفت در کابینه مهندس بازرگان و نمایندگی مردم تهران در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم معین فر که  عشقی سرشار به کشور و توجهی ویژه به جامعه داشت در  دوره مسوولیت های سیاسی هم تلاش کرد که وظیفه خود را به بهترین وجه انجام دهد و در طول زندگی اش ثابت کرد که همواره به آرمانهای خود وفادار بوده و در جهت تحقق آنها تلاش کرد.
دکتر نیلی احمد آبادی با تاکید بر اهمیت معرفی الگوهای مناسب به نسل جوان کشور گفت: انتخاب یک الگوی غلط می تواند سرنوشت یک ملت را تغییر دهد و مهندس معین فر از الگوهایی است که ما دانشگاهیان، اساتید و دانش آموختگان دانشگاه تهران وظیفه داریم به نسل کنونی معرفی کنیم.
این استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران با اشاره به این که مدیریت این دانشکده در دوره های مختلف همواره ارتباط خوبی با کانون مهندسان فارغ‌التحصیل دانشکده داشته و آنها را از سرمایه های اصلی دانشکده می داند اظهار داشت: مرحوم مهندس معین فر از اعضای شورای عالی کانون و از کسانی بودند که وقتی بحث ایجاد یک شورای سیاستگزاری مشترک با حضور مدیران دانشکده، فارغ التحصیلان و علاقمندان دانشکده فنی مطرح شد بیشترین پیگیری ها را انجام دادند که این تلاشها نهایتا به تشکیل بنیاد حامیان دانشکده فنی دانشگاه تهران  منجر شد.مهندس معین فر علاقه فوق العاده ای به دانشکده فنی و توسعه آن داشتند و در عمل نیز نقش ویژه ای در ارتباط و پیوند دانش آموختگان و علاقمندان با دانشکده فنی ایفا  کردند.
نیلی احمدآبادی در پایان به خاطره  آخرین دیدار خود و همکارانش با مهندس معین فر در حدود چهار ماه قبل اشاره کرد و گفت: آن چه در این دیدار خاطره انگیز برای من بسیار جالب بود روحیه بالا و عشق ایشان به میهن و توسعه کشور بود و این که با وجود کهولت سن و بیماری، ذهن بسیار فعالی داشته و اخبار تحولات سیاسی را به دقت پیگیری می کردند و در زمینه های مختلف اطلاعات دقیق و دیدگاه ها و پیشنهادهای مفیدی داشتند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ملاحظات ساخت و ساز در حریم گسل

سابقه رخداد شش زلزله بالای ۶ ریشتر در بخش غربی گسل شمال تهران/عدم تاثیر زلزله دماوند بر گسل شمال تهران

زلزله ای به بزرگی ۳٫۹ دماوند را لرزاند

تازه ترین پرده از ۱۴ سال وعده سازمان پژوهش ها: ساخت ماهواره «آیات» نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها