- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

طراحی نخستین نرم افزار و سامانه کنترل دوربین های حرفه ای DSLR در کشور

نخستین نرم افزار و سامانه کنترل دوربین های DSLR برای مدیریت توسط اتصال به رایانه در کشور طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، امروزه دوربین های دیجیتال به صورت فراگیر در عرصه های مختلف جامعه انسانی مورد استفاده قرار می گیرد. در فعالیت های عمومی عکاسی و فیلمبرداری، امور هنری و فعالیت های صنعتی از دوربین های حرفه ای با عنوان DSLR استفاده می شود. این دوربین ها با امکانات فوق العاده ای که دارند توان انجام تمام امور مورد نیاز عکاسان و فیلمبرداران در صنعت عکاسی و سینما و تلویزیون را دارا هستند.

هم اینک چند نرم افزار مدیریت و کنترل برای این دوربین ها تولید و عرضه شده است که توسط شرکت های سازنده این دوربین ها و برخی شرکت های بزرگ نرم افزاری تولید شده است. موسسه آسمان پارس طی سالیان گذشته اقدام به تولید سخت افزار و  نرم افزار های جانبی برای این کنترل سخت افزاری این دوربینها کرده بود که در صنعت برای ثبت کنترل رشد پروژه های عمرانی صنعتی یا Timelapse مورد استفاده قرار گرفته است.

تازه ترین سامانه کنترل نرم افزاری برای این دوربین ها  با نام Robocam پس از دو سال برنامه نویسی و آزمایش در دو نسخه فارسی و انگلیسی به بهره برداری رسیده است.

این نرم افزار و سامانه امکان کنترل کامل دوربین های دیجیتال Canon و Nikon از نوع DSLR را از طریق اتصال به رایانه و همینطور اتصال به شبکه و بستر IP و یا در وب امکان پذیر می کند. کنترل دوربین از طریق کامپیوتر و موبایل همراه با کنترل پارامترهای قابل کنترل سخت افزار و سخت افزار دوربین ، امکان فوکوس دستی و خودکار و زوم و انزوم دیجیتال و اپتیکی، حساسیت به حرکت و … قابلیت ارسال تصویر و نمایش تصویر همزمان در شبکه های ارتباطی و اجتماعی از امکانات آن است.

این ساخته قابلیت های بی نظیری را نیز برای کسانی که نیاز به استفاده از دوربین های دیجیتال حرفه ای بدون امکان دسترسی فیزیکی دارند فراهم می کند. کنترل کامل دوربین های کانن نیکون، تصویر برداری برنامه ریزی شده صنعتی برای کنترل رشد پروژه یا تایم لپس، کنترل فیلمبرداری و عکاسی با کیفیت ۱۰ تا ۵۰ مگاپیکسل از راه دور و کنترل امنیتی محیطی با بالاترین کیفیت ممکن از قابلیت های آن است.کنترل کامل منو های اصلی دوربین های کانن و نیکون از طریق رایانه – تحت شبکه و وب، امکان برنامه ریزی کنترل مود عکاسی و تغییر پیش فرض های دوربین از طریق رایانه – تحت شبکه و وب، کنترل عکاسی فیلمبرداری، کنترل حرفه ای تایم لپس و زمانبندی دقیق عکاسی و فیلمبرداری از راه دور، امکان فوکوس و زوم از راه دور، امکان دخیر و انتقال تصاویر به کارت حافظه – دیسک سخت – عکاسی خودکار HDR و امکان استفاده به عنوان سیستم امنیتی و با کیفیت بسیار بالا از جمله قابلیتهای این سیستم است که در عکاسی صنعتی و عمرانی، عکاسی کنترل رشد پروژه (ثبت گذر زمان Timelapse)، عکاسی تخصصی در رشته های مختلف، عکاسی نجومی (عکاسی اعماق آسمان از کهکشانها و سحابی ها)، فعالیت های هنری، فیلمبرداری و فعالیت های سینمایی و سیستمهای نظارتی و امنیتی کاربرد دارد.

انتهای پیام