جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تولید سه واکسن جدید طیور در «رازی» تا سال آینده

نسخه قابل پرینت
کد خبر:33590
چهارشنبه، ۱۳ دی، ۱۳۹۶ | 09:53

تولید سه واکسن جدید طیور در «رازی» تا سال آینده

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی از تولید و عرضه سه واکسن جدید آبله قناری، سه گانه غیرفعال نیوکاسل، آنفلوآنزا، گامبورو و برونشیت عفونی با سویه IR12IR و سروتیپ۷۹۳٫B تا سال آینده در این موسسه خبر داد.

 

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر علی اسحاقی در خصوص واکسن های در دست تولید این موسسه اظهار کرد: کار تحقیقات و پژوهش بر روی سه واکسن جدید طیور در موسسه رازی به انجام رسیده که یکی از این واکسن ها دارای مجوز از سازمان دامپزشکی است و به زودی به بازار عرضه می شود و دو واکسن دیگر در مرحله نیمه صنعتی قرار دارند.

وی گفت: واکسن سه گانه غیرفعال نیوکاسل، آنفلوآنزا و گامبورو که محتوی آنتی ژن های نیوکاسلv4 ، آنفلوانزای H9N2  و گامبورو IR07 قابل مصرف برای طیور در همه سنین است و سه گانه بودن این واکسن موجب می شود ایمن سازی طیور علیه سه بیماری با یک واکسیناسیون انجام شود و استرس ناشی از واکسیناسیون در طیور کاهش یابد. این واکسن اکنون در مرحله نیمه صنعتی قرار دارد.

دکتر اسحاقی واکسن برونشیت عفونی سویه IR12IR، سروتیپ ۷۹۳٫B را دیگر واکسن جدید موسسه رازی نام برد و افزود: این واکسن محتوی ویروس تخفبف حدت یافته برونشیت عفونی سویه IR12IT سروتیپ۷۹۳٫B  است و برای ایمن سازی فعال علیه بیماری برونشیت عفونی در اثر ویروس ۷۹۳٫B  (۴٫۹۱) در ماکیان توصیه می شود.

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی یادآور شد: این واکسن در گله های طیور از سن حدود دو هفته توصیه می شود و با بسته بندی حاوی ویال های ۱۰۰۰ و یا ۲۵۰۰ دزی به همراه درپوش های آسان بازشو تا سال آینده وارد بازار می شود.

وی واکسن آبله قناری را دیگر واکسن جدید این موسسه اعلام کرد که مجوز تولید آن از سازمان دامپزشکی اخذ شده و به زودی تولید آن آغاز و در بازار مصرف عرضه می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در تداوم پروژه های متعدد تولید واکسن کووید ۱۹ در ایران: نخستین واکسن mRNA ایرانی به مرحله کارآزمایی بالینی رسید

گسترش واکسیناسیون کرونا در آلمان به کودکان بالای ۱۲ سال

جناب نمکی! می گویید «برای تکه تکه شدن روی مین» هستید؛ اما این جان مردم است که به هوا می‌رود!

واکسن کووید ۱۹ تاثیری بر شیر مادر ندارد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها