- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

اعطاي تسهیلات ادامه تحصيل دوره دکتری تخصصی به دانش‌ آموختگان‌ برتر دانشگاه‌ها

بنياد ملي نخبگان براساس آيين‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهيلات ويژه‌ای را براي دانش‌آموختگان‌ برتر دانشگاه‌ها براي ادامه تحصيل در دوره دكتری اعطا می كند.

به گزارش دیده بان علم ایران، بنياد ملي نخبگان براساس آيين‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهيلات ويژه‌اي را براي دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها براي ادامة تحصيل در دورة دكتري اعطا مي‌كند. مهم‌ترين نكات اين تسهيلات به شرح زير است:

دانش‌آموختگان دورة كارشناسي‌ارشد (يا دكتري حرفه‌اي) مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري/ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مي‌توانند از اين تسهيلات استفاده كنند.

يادآوري: دانشجويان دورة كارشناسي‌ارشد (يادكتري حرفه‌اي) مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فنّاوري/ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كه حداكثر تا پايان شهريور ماه سال ۱۳۹۷، دورة كارشناسي‌ارشد را با موفقيت به پايان برسانند نيز مي‌توانند از اين تسهيلات استفاده كنند .

متقاضيان استفاده از جايزه شهيد احدي از تاريخ ۰۹/۱۰/۹۶ تا ۰۹/۱۱/۹۶ فرصت دارند اطلاعات خود را به‌طور كامل در سامانة اطلاعاتي بنياد ملّي نخبگان بارگذاري كنند.

تسهيلات اعطايي به مشمولان به شرح زير است:

معرفي دانش‌آموختة برتر براي پذيرش بدون آزمون در دورة دكتري تخصصي به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي برتر كشور

اعطاي جايزة تحصيلي بنياد ملّي نخبگان براي سال اول دورة دكتري تخصصي در صورت پذيرش از طريق جايزة شهيد احدي

يادآوري ۱: بنياد، برگزيدگان را به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي برتر كشور معرفي مي‌كند و پذيرش نهايي برگزيدگان برعهدة دانشگاه/ پژوهشگاه است.

يادآوري ۲: دانش‌آموختة‌برتر، تا دو نيم‌سال تحصيلي بعد از برگزيده شدن، فرصت دارد از يكي از دانشگاه‌ها/ پژوهشگاه‌ها پذيرش دريافت كند، در غيراين‌ صورت جايزة مذكور كان لم يكن تلقي مي‌شود.

شرط لازم: دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي داخل كشور كه حداكثر سه سال و دانش‌آموختگان دانشگاه‌هاي خارج از كشور كه حداكثر شش سال از زمان دانش‌آموختگي آنان گذشته و وضعيت فعلي آنان دانش‌آموخته باشد و دانشجويان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي داخل كشور كه حداكثر تا پايان شهريور ماه سال ۱۳۹۷، دورة كارشناسي‌ارشد را با موفقيت به پايان برسانند.

شرط کافی:دانش‌آموختگان بايد اولاً حدنصاب امتياز لازم از فعاليت‌هاي نخبگاني را مطابق مقررات بنياد به‌دست آورند و ثانياً حائز بيشترين امتياز در بين ساير متقاضيان در دورة بررسي باشند.

يادآوري مهم: دانش‌آموختگان براساس امتياز حاصل از مجموع فعاليت‌هاي نخبگاني در زمان تحصيل (و نه صرفاً داشتن مقاله) مي‌توانند از تسهيلات جايزة شهيد احدي بهره‌مند شوند.

بررسي پرونده دانش‌آموختگان منوط به ثبت كامل اطلاعات متقاضي در سامانة اطلاعاتي بنياد ملّي نخبگان (soraya.bmn.irhttp://) تا تاريخ تعيين شده است و پس از اين تاريخ هيچ اطلاعاتي از فرد دريافت نمي‌شود.

يادآوري: چنانچه در هر مرحله از بررسي مشخص شود متقاضي اطلاعاتي خلاف واقع را بارگذاري كرده است، متقاضي نه‌فقط از اين درخواست بلكه از تمامي تسهيلات بنياد محروم مي‌شود و عدم صداقت وي به دستگاه‌هاي ذي‌ربط اعلام و به لحاظ حقوقي موضوع پيگيري مي‌شود.

انتهای پیام