جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

فعالیت ۳۰ دانشگاه کشور در رشته های مرتبط با فضا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:33373
چهارشنبه، ۶ دی، ۱۳۹۶ | 10:59

فعالیت ۳۰ دانشگاه کشور در رشته های مرتبط با فضا

رییس جدید سازمان فضایی ایران حضور بالغ بر ۳۰ دانشگاه کشور در رشته های مرتبط با بخش فضا را یک ظرفیت بسیار مهم ارزیابی کرد که باید از این ظرفیت برای توسعه و شکوفایی هر چه بیشتر حوزه فضایی کشور استفاده شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر مرتضی براری که در مراسم تقدیر از تلاش های دکتر بهرامی رییس سابق این سازمان سخن می گفت ضمن تقدیر از زحمات بهرامی در دوران حضور در سازمان فضایی ایران، آماده شدن ماهواره های سنجشی مانند دوستی، پیام، ناهید و …، تعامل سازنده با دانشگاه ها، تدوین پیش نویس قانون ملی فضایی، ثبت نقاط مداری جدید، تلاش برای تامین ماهواره سنجش از دور و ارتقاء جایگاه سازمان در مجامع بین المللی را بخشی از خدمات وی برشمرد

رییس سازمان فضایی ایران افزود: توان و دانش کشور در طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره به فضا از افتخارات کشور و نظام است. با تلاش و همت همه بخشهای فعال در این حوزه زیرساخت های لازم ایجاد شده  که باید تکمیل و تثبیت شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در نقشه جامع علمی کشور حوزه فناوری فضایی یک حوزه راهبردی در نظر گرفته شده است و باید با استفاده از این ظرفیت ها در جهت تثبیت رتبه اول  ایران در منطقه تلاش کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شورای عالی فضایی و کارگروه های تخصصی این شورا را از ظرفیت های حوزه فضایی کشور دانست و گفت: با فعال شدن شورای عالی فضایی و کارگروه های تخصصی یک همگرایی ملی در این حوزه ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان فضایی ایران افزود: با توجه به محدودیت منابع دولتی که در تمام دنیا هم مشاهده می شود باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه و تعالی بخش فضایی کشور کمک گرفت و لازمه این امر ایجاد بستر مناسب برای ورود و فعالیت بخش خصوصی به این حوزه است و سازمان فضایی ایران باید از تصدی گری به سمت رگولاتوری در این حوزه حرکت کند.

براری ساخت ماهواره های بومی کاربردی و استقرار آنها در مدار و ارایه سرویس و خدمات کاربردی برای کشور، ایجاد توازن در بخشهای مختلف حوزه فضایی کشور، حفظ اقتدار و توسعه اقتصاد فضا، تصویب سند ۱۰ ساله دوم حوزه فضایی کشور در شورای عالی فضایی و حضور حداکثری در مجامع بین المللی را از اولویت های اصلی سازمان فضایی ایران دانستند.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد: انجام هفت پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی از ابتدای دولت فعلی/تصویب انجام ۳۰ پرتاب فضایی تا پایان ۱۴۰۶

رونمایی از دو ماهواره «ناهید ۲» و «طلوع ۳» همزمان با روز ملی فناوری فضایی

برآورد سطح زیرکشت گندم، جو و برنج کشور با فناوری سنجش از دور

شورای عالی فضایی پس از یک سال تشکیل جلسه می دهد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها