پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

معمار جوان ایرانی، برنده جایزه معماری آمریکا شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:33361
چهارشنبه، ۶ دی، ۱۳۹۶ | 12:22

معمار جوان ایرانی، برنده جایزه معماری آمریکا شد

آرزو زارع دار، دانش آموخته کارشناسی ارشد معماری دانشگاه شهید بهشتی، برنده بخش دانشجویی جایزه معماری ۲۰۱۷ آمریکا شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، طرح این معمار ایرانی مربوط به یک مجموعه آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

رقابت جهانی جایزه معماری آمریکا (AAP)، هر ساله با هدف ارتقاء سطح کیفی طراحی معماری در سراسر دنیا برگزار می شود و طرح های ارائه شده از لحاظ تفکر طراحی، نوآوری و خلاقیت در زمینه های معماری، معماری منظر و طراحی داخلی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

حضور عموم معماران در این رقابت که در دو بخش حرفه ای و دانشجویی برگزار می شود، آزاد است.

آثار ارائه شده  توسط هیاتی متشکل از معماران و اساتید جامعه جهانی معماری داوری شده و دبیرخانه جایزه با برگزاری نمایشگاه آثار، طرح های برگزیده را در معرض دید جامعه جهانی معماری قرار می دهد.

در رقابت امسال آرزو زارع دار، طراح «مجموعه آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در تهران» در بخش طراحی معماری ساختمان های آموزشی موفق به کسب یکی از جوایز بخش دانشجویی شد.

زارع دار در توضیف طرح خود که با راهنمایی دکتر علی علائی طراحی شده می گوید: طرح پیشنهادی، مجموعه ای در هم تنیده از فضاهای باز و بسته است که در آن، فضاهای بسته به جهت بهره گیری از نور خورشید و ایجاد تنوع فضایی خرد و پراکنده شده و زنجیروار به هم متصل شده اند و فضاهای باز را دربرگرفته اند.

فضاهای بسته در هر پیچش از حجم دیگری کمک گرفته اند و گاه حجمی در ارتفاع بالاتر، احجام کوتاه تر را بر زمین استوار می کند؛ همانگونه که دانش آموزان با آسیب دیدگی کمتر به دانش آموزان با آسیب دیدگی بیشتر یاری میرسانند و یا قوت و ضعفشان مکمل یکدیگر می شود، قویتر به کمک ضعیف تر می آید و توالی این تضاد، بقای سیستم را تحکیم می کند. انعطاف پذیری ناشی از آن است که یک سیستم در شرایط بحرانی،کاستی ها را جبران می کند و همپوشانی از اینجا آغاز می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دانشجوی ایرانی، برنده جایزه جهانی «طراحی نورپردازی»

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

جایزه دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت به پژوهشگر ایرانی رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها