جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

شیمیدان ایرانی، برنده جایزه آكادمي جهانی علوم شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:33047
شنبه، ۲ دی، ۱۳۹۶ | 10:28

شیمیدان ایرانی، برنده جایزه آكادمي جهانی علوم شد

آکادمی جهانی علوم، دکتر افسانه صفوی، استاد شیمی دانشگاه شیراز را به عنوان برنده جایزه Medal Lecture آکادمی در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، آکادمی جهانی علوم برای پیشرفت علم در کشورهای در حال توسعه (TWAS) از ١٩٩٦هر ساله جايزه ارزشمند
TWAS Medal Lecture در علوم و تكنولوژي را به يك یا دو نفر از اعضاي آكادمي كه در پيشبرد علوم و فناوری سهم بسزايي داشته اند، اعطا مي کند.

استاد افسانه صفوي، شیمیدان برجسته ایرانی با حضور در بيست و هشتمين گردهمايي عمومي TWAS در سال میلادی آینده ضمن دریافت این مدال افتخار در زمينه دستاوردهای تحقيقاتي و علمی خود سخنراني خواهد کرد.

دکتر افسانه صفوی که متولد ۱۳۳۴ در شیراز است، تحصیلات كارشناسی خود را سال ۱۳۵۰ در رشته شیمی در دانشگاه شیراز و دوره كارشناسی ارشد را در سال ۱۳۵۷ و دوره دكتری را در سال ۱۳۶۰ در دانشگاه بیرمنگام انگلستان به پایان برده و به عنوان نخستین زن ایرانی كه در علوم پایه به رتبه استادی رسیده است، استاد پایه ۲۵ دانشگاه شیراز است.

وی که بیش از ۱۵۵ مقاله در مجلات علمی معتبر بین‌المللی و ۱۳۰ مقاله در كنفرانس‌های داخلی و خارجی و راهنمایی ۲۶ رساله دكتری و ۴۰ پایان‌نامه كارشناسی ارشد را در كارنامه خود دارد همچنین برنده جایزه علمی بین‌المللی پروفسور عبدالسلام در رشته شیمی، پر مقاله‌ترین دانشمند زن كشورهای جهان سوم و برنده نشان دانش (سال ۱۳۸۳) و دارنده عنوان استاد نمونه كشوری سال ۱۳۸۰ و از برندگان نخستین دوره جایزه «زنان در علم» در سال جاری است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دانشجوی ایرانی، برنده جایزه جهانی «طراحی نورپردازی»

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

جایزه دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت به پژوهشگر ایرانی رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها