- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ارائه دستاوردهای نانوپزشکی در همایش مهر ماه

دومین همایش نانوپزشکی ایران به همت دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ۶ تا ۸ مهرماه در محل این دانشکده برگزار می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران،‌ درمان و پیشگیری بیماری‌ها از قابلیت‌های خوب فناوری‌نانو به شمار می‌رود. این فناوری با استفاده از نانوابزارها و نانوساختارهای مهندسی‌شده، اعمال ساخت، کنترل، دیدن و ترمیم سیستم زیستی انسان در مقیاس مولکولی را انجام می‌دهد. ابزارهای بسیار ابتدایی نانوپزشکی می‌توانند برای شناسایی بیماری‌ و توزیع دارو و همچنین توزیع هورمون در بیماری‌های مزمن و نقص‌های سیستم بدن به کار روند. همچنین ابزارهای بسیار پیشرفته‌تر، نیز به عنوان جراحان کوچک داخل بدن عمل می‌کنند.

دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در راستای ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه نانوپزشکی در کشور و تبادل اطلاعات و انجام پژوهش‌ها و اقدامات کاربردی‌تر در این حوزه اقدام به برگزاری دومین همایش نانوپزشکی ایران کرده است.

این همایش فرصتی برای مبادله یافته‌های پژوهشی و دیدگاه‌های اندیشمندان‌، صاحبنظران‌، پژوهشگران‌، اساتید و دانشجویان حوزه فناوری نانو با سایر اندیشمندان‌، در ارتقای فردی و تعالی قلمرو نانو پزشکی در کشور خواهد بود.

محورهای درنظر گرفته شده برای این همایش شامل نانوتکنولوژی دارویی، سیستم‌های تحویل دارویی نوین، نانوبیومتریال، تشخیص نانو، مهندسی بافت، فارماکولوژی نانو، سم‌شناسی نانو، نانوسنسورها، نانوساختارها، مهندسی نانو OMED و تجاری‌سازی محصولات نانو است.

آخرین مهلت ارسال مقالات جهت ارائه در این همایش دو روزه ۱۵مردادماه اعلام شده است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی http://www.inmc2016.ir/Pages/Default.aspx مراجعه کنند.

انتهای پیام