چهارشنبه، ۲۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Wednesday, 17 April , 2024

تهران، میزبان ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:32782
دوشنبه، ۲۷ آذر، ۱۳۹۶ | 15:18

تهران، میزبان ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی

دبیر بخش بالینی ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: تولیدات علمی در داخل کشور یکی از شاخصه‌های پیشرفت و توسعه محسوب می‌شود که می‌توان با استفاده از دانش و یافته‌های علمی، زمینه‌های همکاری و تبادل تجارب میان پژوهشگران و محققان در رشته‌های گوناگون را گسترش داد. 

به گزارش دیده بان علم ایران، جمال شمس، دبیر بخش بالینی ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی که در آستانه برگزاری این کنگره سخن می گفت، ارتقای کیفیت زندگی مردم، کمک به درمان بیماری ها و نیز استفاده بهینه از فناوری های پیشرفته علم پزشکی و گسترش تکنولوژی های نوین را از اهداف برپایی این گردهمایی علمی و تحقیقاتی پزشکی در تهران عنوان کرد.


وی گفت: ارتباط میان پژوهشگران، محققان، دانش پژوهان علوم اعصاب و تاکید بر همکاری دانشجویان به عنوان سرمایه های کشور، از دیگر اهداف ششمین کنگره علوم اعصاب است.


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جایگاه علمی ایران در زمینه های علوم پزشکی و علوم شناختی گفت: تولیدات علمی در داخل کشور یکی از شاخصه های پیشرفت و توسعه محسوب می شود که می توان با استفاده از دانش و یافته های علمی، زمینه های همکاری و تبادل تجارب میان پژوهشگران و محققان در رشته های گوناگون را توسعه و گسترش داد.


دبیر بخش بالینی ششمین کنگره علوم اعصاب با تاکید بر حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و دیگر مراکز تحقیقاتی از توسعه علوم در کشور افزود: با بهره گیری از تولیدات علمی داخل کشور و گسترش فن آوری های پیشرفته، فرصت های لازم برای بومی سازی فن آوری ها و نیز کاهش میزان وابستگی ها فراهم خواهد شد و زمینه برای ارتقای کیفیت زندگی مردم، کمک به درمان بیماری ها و نیز استفاده موثر از فن آوری های نوین با به کار گیری دانش بومی مهیا می شود.


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه درحال حاضر بخش عمده ای از تکنولوژی مورد استفاده در رشته های علوم پزشکی و درمانی از خارج تامین می شود، گفت: با بهره گیری از دانش بالای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، می توان فن آوری ها را بومی سازی کرد و با صرفه جویی در هزینه های ارزی، میزان وابستگی ها را کاهش داد.


وی حضور شماری از صاحبنظران و محققان مراکز علمی معتبر خارج از کشور در ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی را فرصتی مناسب برای تبادل تجربیات و یافته های پژوهشی با اساتید و دست اندرکاران ایرانی حرفه علوم اعصاب  عنوان و خاطرنشان کرد: اشتراک یافته های علمی و انتقال دانش و تجارب منجر به  توسعه و گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی میان دو طرف می شود.


شمس تصریح کرد: متخصصان  خارجی شرکت کننده درکنگره تهران در بخش های مختلف علوم شناختی به ویژه در علوم  اعصاب فعالیت دارند. در ششمین کنگره علوم اعصاب، شیوه های درمان بیماری های روان و اعصاب و نیز استفاده از فن آوری های نوین برای بازتوانی بیماران مورد بررسی و گفت وگو قرار می گیرد.


ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی به مدت سه روز از ۲۹ آذرماه امسال با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در مرکز همایش های بین المللی رازی در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برگزیدگان جایزه ترویج علم «چراغ» معرفی شدند

رییس جدید پژوهشکده فیزیک پژوهشگاه دانش‌های بنیادی منصوب شد

تیم‌های برتر مسابقات علوم اعصاب شناختی دانش‌آموزی معرفی شدند

راه اندازی آزمایشگاه مدل های حیوانی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها