جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

تیم دانشگاه صنعتی شریف به مسابقات جهانی برنامه نویسی ACM راه یافت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:32621
شنبه، ۲۵ آذر، ۱۳۹۶ | 12:01

تیم دانشگاه صنعتی شریف به مسابقات جهانی برنامه نویسی ACM راه یافت

نوزدهمین دوره مسابقات منطقه ای برنامه نویسی دانشجویی acm با برتری تیم های دانشگاه صنعتی شریف پایان یافت.

به گزارش دیده بان علم ایران نوزدهمین دوره مسابقات برنامه نویسی ای سی ام منطقه ی غرب آسیا به منظور تقویت و ارتقای توانایی نخبگان برنامه نویس به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

این مسابقه دانشجویی توسط انجمن بین المللی ACM با هدف ارتقای توانایی نخبگان برنامه نویس دنیا و ایجاد شور و هیجان مثبت در بین دانش‌جویان هر ساله به‌صورت منطقه‌‌ای در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌ شود و برندگان مسابقه به مرحله نهایی راه می یابند.

تقویت مهارت حل مساله، طراحی و پیاده سازی در برنامه در زمان محدود، تقویت مهارت های گروهی و انجام کار تیمی از دیگر اهداف این مسابقه است.

در نوزدهمین دوره مسابقات منطقه ای ای سی ام، ۸۰ تیم سه نفره از ۴۷ دانشگاه کشور به رقابت پرداختند که در نهایت دو تیم ‘Cliche و On The Way، از دانشگاه صنعتی شریف به ترتیب موفق به کسب رتبه های اول و دوم مسابقه شدند. همچنین تیم NeshesTeam از دانشگاه تهران رتبه سوم این مسابقه را بدست آورد.

تیم های Mabva و Hash-Array از دانشگاه صنعتی شریف نیز به ترتیب رتبه های چهارم و پنجم مسابقه را به خود اختصاص دادند.

طبق ضوابط مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانشجویی از هر دانشگاه تنها یک تیم به مسابقات نهایی راه می یابد که بر این اساس تیم ‘Cliche از دانشگاه صنعتی شریف و تیم Neshes Team از دانشگاه تهران (در صورت تخصیص دو سهمیه به سایت منطقه ای تهران) به مسابقات جهانی ۲۰۱۸ که در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ در چین برگزار می شود راه خواهند یافت.

گفتنی است تیم CrockPot از دانشگاه صنعتی شریف که برنده دور قبل مسابقات تهران بود و به دلیل عدم اخذ ویزا امکان شرکت در مسابقات جهانی در آمریکا را از دست داده بود امسال جواز شرکت در مسابقات جهانی را خواهد داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کشاورزی هوشمندانه با پهپاد گرده‌افشان ایرانی

راهکار نوین پژوهشگران ایرانی برای تأمین پایدار آب آشامیدنی در مناطق دوردست

انتشار مقاله محققان دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها