- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

قطب‌بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از قطب‌بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر جواد علمایی در کنفرانس ملی رویکردهای نوین در صنعت برق که در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، گفت: از برنامه‌های مدنظر مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کاربردی کردن و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی است که در این راستا هدفگذاری و قطب‌بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را در دستور کار قرار داده است.

مدیرگروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه اگر متقاضیان ورود به دانشگاه را در دو دسته پزشکی و غیرپزشکی تقسیم‌بندی کنیم، شاهد اختلاف قابل توجهی در علاقه‌مندان به تحصیل در این دو دسته خواهیم بود، گفت: امروز وضعیت به گونه‌ای شده است که متقاضیان ورود به رشته‌های پزشکی بسیار بالاتر از ظرفیت مورد نیاز هستند و این مساله در رشته‌های غیرپزشکی کاملا برعکس است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب به مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی در حرکت به سمت مسئله‌محوری اشاره کرد و ادامه داد: در این مأموریت، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید با حضور در صنعت به بررسی و پایش چالش‌ها و مشکلات این حوزه پرداخته و با تعریف موضوعات کاربردی، اساتید و دانشجویان را مکلف به تولید پایان‌نامه‌های کاربردی در راستای حل مسائل و مشکلات کشور کنند.

وی افزود: حرکت دانشگاه به سمت مساله‌محوری، تأثیر بسیاری در ترغیب دانشجویان به تحصیل در دانشگاه‌ها دارد چراکه به دنبال آن ارتباط خوبی با صنعت برقرار خواهد شد.

انتهای پیام