جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

آخرین تغییرات جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی اعلام شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:3237
دوشنبه، ۲۱ تیر، ۱۳۹۵ | 13:03

آخرین تغییرات جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی اعلام شد

دبیر بیست و دومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی، ضوابط شرکت در جشنواره بیست و دوم را اعلام کرد.

به گزارش دید‌ه‌بان علم ایران دکتر اصغر عبادی‌فر افزود: برگزیدگان دسته اول از بین محققان، محققان جوان و دانشجو و صاحبان پژوهش‌های برتر و برگزیدگان حقوقی از میان مؤسسه های مرتبط با پژوهش شامل دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، نشریات علوم پزشکی، کمیته های تحقیقات دانشجویی و همچنین مؤسسه های غیردولتی حامی پژوهش معرفی خواهند شد.

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: پژوهشگران می توانند در سه کمیته علوم بالینی و سلامت، کمیته علوم پایه پزشکی و کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری در فراخوان جشنواره شرکت کنند و شرایط ثبت نام در گروه محققین دو کمیته اول، دارا بودن شاخص H10 و بالاتر و برای گروه محققین جوان و دانشجو H7 و بالاتر است و مبنای اصلی ارزیابی برحسب امتیازات کسب شده در کارنامه پژوهشی افراد است. در کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری شرط H index وجود ندارد.

دبیر هیات اجرایی بیست و دومین جشنواره رازی با اشاره به گروه پژوهش برترگفت: متقاضی این گروه می تواند بطور مستقل با یک مقاله پراستناد، با شرایط اعلام شده در فراخوان در یکی از دو کمیته علوم بالینی و سلامت یا کمیته علوم پایه پزشکی شرکت کند . بنابراین برای یک تحقیق خوب و ارزشمند در جشنواره جایگاه تعریف شده وجود خواهد داشت.

عبادی‌‌فر اهم تغییرات این دوره از جشنواره را نیز تشریح کرد و گفت: مقالات چاپ شده در مجلات نمایه شده در بانکهای اطلاعاتی ISI,Medline, PubMed,PMC,Scopus,Emerging Source,Embase, Chemical Abstract, Biological Abstract,CINAHL مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار می گیرند.

به گفته وی، برای محاسبه امتیاز مقالات پژوهشی ۸ سال اخیر در تمام گروهها به جز پژوهش برتر به جای IF از شاخص SNIP استفاده می شود.

عبادی‌فر افزود: برای هر مورد کتاب تألیفی حداکثر ۲۰ امتیاز تعلق می گیرد و بایستی حداقل ۱۰ مرجع و یا ۱۰ درصدکل مراجع کتاب مربوط به تحقیقات مؤلف باشد.

وی گفت: هر داوطلب می تواند حداکثر ۳ پتنت ارائه دهد. در صورتیکه پتنت فقط ثبت شده باشد حداکثر ۴۰ امتیازو برای پتنتی که کاربردی و تجاری سازی گردیده باشد حداکثر ۸۰ امتیاز تعلق می گیرد.

عبادی‌فر همچنین خاطرنشان کرد: برای محاسبه امتیاز پژوهش برتر، عدد Citation وIF هر دو از ISI استخراج می شود.

دبیر هیات اجرایی جشنواره گفت: میزان جوایز برگزیدگان امسال نیز نسبت به سال‌ قبل افزایش یافته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برندگان بیست و چهارمین دوره جشنواره تحقیقات پزشکی رازی معرفی شدند

جهانگیری: برجام یک کار استثنایی و تاریخی بود/علت موفقیت علوم پزشکی در توسعه علمی، تمرکز بر بخش تحقیق است

برگزیدگان بیست‌‌ودومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی معرفی و تقدیر شدند

برگزیدگان بیست‌ودومین جشنواره رازی ۲۷ دی ماه تقدیر می‌شوند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها