جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

استاد ایرانی دانشگاه آکسفورد، برنده جایزه انجمن مطالعات سیاسی بریتانیا شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:32176
جمعه، ۱۷ آذر، ۱۳۹۶ | 16:03

استاد ایرانی دانشگاه آکسفورد، برنده جایزه انجمن مطالعات سیاسی بریتانیا شد

استاد ایرانی دانشگاه آکسفورد برنده جایزه کتاب برگزیده انجمن مطالعات سیاسی بریتانیا شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، اعطای این جایزه به دکتر طاها یاسری و همکارانش هلن مارگتس، اسکات هیل و پیترجان به پاس مطالعات جالب توجه آنها در زمینه نقش رسانه‌های اجتماعی در رفتار جمعی شهروندان است که سال گذشته در کتابی با عنوان «تلاطم سیاسی» توسط انتشارات دانشگاه پرینستون منتشر شده است.

یاسری و همکارانش در تحقیقاتشان، نقش رسانه‌های اجتماعی را در فعالیت‌های جمعی سیاسی بررسی کرده و نشان داده اند که استفاده روز افزون از این رسانه‌ها، دنیای سیاست را متلاطم و غیرقابل پیش‌بینی کرده است.

اگرچه در نگاه اول به نظر می‌آید که این رسانه‌ها نقش مثبتی در ایجاد و گسترش دموکراسی دارند، اما نتیجه مطالعات نشان می‌دهد در بیشتر موارد تغییرات ناشی از حرکات جمعی شکل گرفته در این رسانه‌ها، ناپایدار، غیر قابل پیش‌بینی و در نهایت به ضرر دموکراسی تمام می‌شوند.

انجمن مطالعات سیاسی بریتانیا (PSA) از شانزده سال پیش هر ساله با اعطای جایزه مکنزی از پژوهشگران و سیاستمدارانی که کتاب برجسته ای در حوزه سیاست و مطالعات سیاسی داشته‌اند تقدیر می کند.

به گزارش دیده بان علم، طاها یاسری که استادیار دانشگاه آکسفورد در «علوم اجتماعی محاسباتی» تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و سپس در مقطع دکتری در دانشگاه گوتینگن آلمان و در زمینه فیزیک سیستم‌های پیچیده دنبال کرده است. تحقیقات وی در پژوهشکده اینترنت دانشگاه آکسفورد در زمینه رفتار جمعی و شبکه‌های اجتماعی آنلاین دینامیک انسانی، و نشر اجتماعی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

پایش و عیب‌یابی بلبرینگ ادوات مکانیکی با نرم‌افزار ابداعی محققان ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها