جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به موسسه پژوهشی ارتقاء یافت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:32111
سه شنبه، ۱۴ آذر، ۱۳۹۶ | 15:17

پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به موسسه پژوهشی ارتقاء یافت

با موافقت شورای گسترش آموزش عالی، ساختار پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به موسسه پژوهشی ارتقاء یافت.

به گزارش دیده بان علم ایران با موافقت شورای گسترش آموزش عالی ارتقاء ساختاری این موسسه با دو پژوهشکده و شش گروه پژوهشی مورد تصویب قرار گرفت.

با صدور این موافقت اصولی این موسسه پژوهشی با توسعه به دو پژوهشکده «علوم و صنایع غذایی» و «فناوری های پیشرفته مواد غذایی» به ارائه خدمات پژوهشی، آزمایشگاهی، مشاوره های تخصصی و فنی و مهندسی در زمینه صنعت غذا خواهد پرداخت.

طبق این موافقت اصولی، گروه‌های پژوهشی طراحی ماشین آلات، فرآوری و شیمی مواد غذایی به عنوان زیر مجموعه پژوهشکده علوم و صنایع غذایی و گروه های پژوهشی نانو فناوری ، زیست فناوری و ایمنی و کنترل کیفیت مواد غذایی به عنوان زیر مجموعه پژوهشکده فناوری های پیشرفته مواد غذایی به فعالیت خود ادامه می دهند.

شاکله اصلی این موسسه پژوهشی به سال ۱۳۶۰ و آغاز فعالیت «سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران» در خراسان بزرگ برمی گردد که پس از تبدیل این سازمان در استان ها به پارک های علم و فناوری در سال ۱۳۸۱، این موسسه پژوهشی با نام «پژوهشکده تحقیقات توسعه فناوری» به فعالیت خود ادامه داد.

با توجه به برنامه آمایش سرزمین و مزیت های منطقه شرق کشور در زمینه تولیدات کشاورزی و صنایع غذایی در سال ۱۳۸۵ با تغییر عنوان به «پژوهشکده علوم و صنایع غذایی» به صورت تخصصی در این زمینه به فعالیت خود ادامه داد.

هم اکنون موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به عنوان یکی از مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور پاسخگویی به نیازهای تخصصی داخلی و با توجه به مزیت های منطقه شرق کشور در زمینه صنعت غذا، فعالیت خود را به عنوان موسسه پژوهشی مستقل ملی ادامه می دهد.

به گزارش دیده بان علم، جذب دانشجوی دکتری پژوهش محور، برقراری ارتباطات گسترده بین المللی برای دستیابی به آخرین دستاوردهای پژوهشی مراکز علمی جهان در زمینه صنعت غذا و نیز انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های داخلی با مراکز دولتی و بخش خصوصی مرتبط با صنعت غذا از مهمترین اقدامات اجرایی این موسسه پژوهشی در سال های اخیر به شمار می رود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تازه ترین پرده از ۱۴ سال وعده سازمان پژوهش ها: ساخت ماهواره «آیات» نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است

انتصاب استاد زمین شناسی دانشگاه لرستان به ریاست سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی

هفتمین کارگاه بین‌المللی آسیا – اقیانوسیه پروبیوتیک‌ها برگزار شد

مدیرکل دفتر نظارت بر استانداردهای صنایع غذایی: ۳۵۰۰ استاندارد در حوزه مواد غذایی داریم/ایران، رکورددار استانداردنویسی در منطقه است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها