- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

توسعه فناوری کلان داده ها با كلاستر ميكرو كامپيوتری فناوران کشور

یک شركت دانش‌بنيان ، مستقر در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان موفق شد براي توسعه فناوري كلان‌داده و آموزش‌هاي مرتبط، كلاسترهاي ميكروكامپيوتري توليد كند.
به گزارش دیده بان علم ایران اين محصول با ظرفيت حداكثر ۴۸۰ هسته يك گيگاهرتز براي انجام پردازش‌هاي كلان‌داده و اينترنت اشيا ارائه ‌شده است و از كاربردهاي اصلي اين محصول كه  به گفته سازندگان، نسبت به نمونه خارجي آن با قيمتي بسيار پايين‌تر توليد شده، مي‌توان به استفاده در آزمايشگاه‌هاي دانشگاهي و مراكز داده كوچك اشاره كرد.
با توجه به اينكه در دنياي امروز، اندازه كوچكتر، مصرف پايين‌تر انرژي و هزينه كمتر به ‌عنوان مزيت‌هاي‌ اصلي يك سيستم پردازشي شناخته مي‌شود و نيز كافي نبودن نيروي متخصص در اين حوزه، يكي از چالش‌هاي فناوري كلان‌داده در كشور محسوب مي‌شود، توليد اين فناوري ضروري به نظر مي‌رسد.

همچنين به دليل دسترسي محدود به اين‌گونه تجهيزات جهت آموزش، تاكنون رشد مناسبي را در حوزه تربيت نيروي متخصص شاهد نيستيم به همين دليل اين فناوري به‌عنوان يك محصول آموزشي و كاربردي مي‌تواند قابل‌استفاده كليه علاقمندان به فناوري كلان‌داده باشد كه با نام تجاري بيگ لب ارائه‌ شده است.

این شركت دانش بنیان با تمركز بر روي توليد محصولات امنيتي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات از سال ۱۳۹۵ در مركز رشد تخصصي فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان مستقر بوده است.

شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان (istt.ir)  اعلام کرد با ايجاد و بهره‌برداري از مراكز رشد و پارك‌هاي فناوري وابسته به خود توانسته است با نقش‌آفريني در اكوسيستم نوآوري و كارآفريني و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي رشد و توسعه بيش از ۴۸۰ شركت‌دانش‌بنيان، قدم‌هاي موثري را در راه توسعه اقتصادي كشور بردارد.

انتهای پیام