جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

تولید شیرینی دریایی برای بیماران دیابتی توسط پژوهشگران دانشگاهی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:31956
دوشنبه، ۱۳ آذر، ۱۳۹۶ | 11:43

تولید شیرینی دریایی برای بیماران دیابتی توسط پژوهشگران دانشگاهی

 دو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با همکاری مرکز رشد دانشگاه موفق شدند شیرینی دریایی ماران دیابتی تولید کنند.
به گزارش دیده بان علم ایران این محصول با همکاری دلارام نخبه زارع و شاهرخ خانی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس تولید شد.
دلارام نخبه زارع با بیان اینکه این شیرینی از عصاره گیاه استویا و نوعی جلبک دریایی اسپیرولینا که دارای پروتئین بسیار بالایی است، تهیه شده است گفت: استویا (stevia) یک گیاه بومی آمریکای جنوبی است که امروزه در کشورهای مختلف اروپایی کشت و مصرف می‌شود. خوشبختانه کشت این گیاه چند سالی است که در زمین‌های شهرهای شمالی ایران نیز شروع شده است
.
وی افزود: استویا یک گیاه با قدرت شیرین کنندگی بسیار قوی است که می‌تواند یک جایگزین مناسب برای قندهای تصفیه شده باشد. این گیاه همیار لاغری است، فشار خون را کاهش می‌دهد، با دیابت و قند خون بالا مقابله می‌کند
 
این محقق با اشاره به خواص محصول خود گفت: پروتئین بین ۵۰ تا ۷۰ درصد این محصول در کنار عناصر غنی آهن، زینک، منیزیم،کلسیم، روی و ویتامین های b1،b2،b6و b12 و به طور کلی تامین کننده پروتیین وانواع ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید شیرینی پروتئینه بدون قند برای بیماران دیابتی توسط محققان دانشگاهی

تولید نوشیدنی غنی‌شده با قارچ در کشور

هشدار نسبت به آمار بسیار بالای قطع عضو بیماران دیابتی در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها