- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

تیمهای برتر مسابقه ساخت هواپیمای بدون سرنشین «شریف» معرفی شدند

مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین با معرفی برگزیدگان برگزار شد.
به گزارش دیده بان علم ایران در این مراسم که با حضور دکتر منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی ، دکتر اسماعیل قادری فر مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیر سرتیپ دوم خلبان نیک‌بخش حبیبی رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش و جمعی دیگر از مسئولین، کارشناسان و متخصصین این حوزه برگزار شد ، تیم متین از دانشگاه آزاد بوشهر موفق شد رتبه ی اول چهارمین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون‌سرنشین را به خود اختصاص دهد. همچنین تیم کلیاک متشکل از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف رتبه دوم را کسب کرد و تیم رهام از دانشگاه آزاد خمینی شهر موفق به کسب رتبه سوم این دوره از رقابت ها شد.
چهارمین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون‌سرنشین توسط پژوهشکده ی شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت مرکز همکاریهای فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی برگزار شد.
این مسابقات که در تیرماه سال ۹۵ با حضور بیش از ۳۰ تیم از نقاط مختلف کشور آغاز  شده بود در شهریورماه سال ۹۶ با انجام آزمون‌های پروازی و با حضور ۸ تیم که موفق به اتمام فرآیند ساخت و تست پرنده خود شده بودند به پایان رسید.
آزمون‌های پروازی چهارمین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون‌سرنشین در بازه زمانی ۱۴ الی ۱۷ شهریورماه ۹۶ در فرودگاه شهرستان کلاله از توابع استان گلستان، با حضور تیم‌های شرکت‌کننده و داورانی از دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه مالک اشتر و شرکت صنایع هوایی قدس برگزار شد.
نتایج این مسابقات بر اساس مطالعه دقیق گزارش تحلیلی ارسالی تیمها پس از مرحله پروازی، فیلم پرواز و مستندات روز آزمون و ارزیابی تیم علمی از نحوه عملکرد تیم در حین اجرای مأموریت مشخص شده است.
در حاشیه مراسم اختتامیه، نمایشگاهی یک‌روزه از دستاوردهای نهایی این دوره با نمایش برخی از پرنده‌های ساخته شده تیم‌های شرکت‌کننده و با حضور تیم‌های برتر این دوره از مسابقات برگزار شد.
انتهای پیام