سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

«مرکز ملی مطالعات اعتیاد» همکار سازمان بهداشت جهانی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:3192
دوشنبه، ۲۱ تیر، ۱۳۹۵ | 10:39

«مرکز ملی مطالعات اعتیاد» همکار سازمان بهداشت جهانی شد

با بازدید هیاتی بلند پایه سازمان بهداشت جهانی از مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران، این مرکز به عنوان همکار سازمان بهداشت جهانی در زمینه آموزش و پژوهش اختلالات مصرف مواد و سلامت روان معرفی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه این مراسم با اشاره به شروع همکاری مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در ابتدای سال جاری، سازمان بهداشت جهانی این مرکز را به صورت رسمی به عنوان مرکز همکار پذیرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به فعالیت ۱۵ ساله مرکز ملی مطالعات اعتیاد، خاطرنشان کرد: این مرکز در طول مدت فعالیت خود از نظر سیاستگذاری، تحقیق و آموزش دستاوردهای ارزشمندی داشته است و سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد همکاری با آن را پذیرفت.

وی اظهار داشت: هیاتی از سازمان بهداشت جهانی، شامل دکتر چستنوف معاون دبیر کل، مسئول سلامت روان و مشاور منطقه ای سازمان جهانی بهداشت امروز در این مراسم حضور داشتند.
دکتر جعفریان اعتیاد را یکی از مشکلات اصلی و جدی کشور دانست و گفت: سالهاست که اقدامات خوبی به منظور مبارزه با شیوع اعتیاد انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: مرکز ملی مطالعات اعتیاد علاوه بر تحقیق در حوزه اعتیاد در بخش علوم پایه و بالینی، برنامه های آموزشی و درمانی بسیار مناسبی دارد و توانسته در منطقه به عنوان مرکزی پیشرو مطرح شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که قبل از اینکه به ایران تبریک بگوییم به خودمان تبریک می گوییم زیرا همکاری مانند ایران داریم.

دکتر جعفریان در پایان گفت: فعالیت های ایران در حوزه اعتیاد برای سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک الگو قابل توجه است تا بتوانند از این تجربیات در کشورهای منطقه و سایر کشورهای دنیا استفاده کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

/اختصاصی/یافته‌های پیمایش ملی کووید۱۹نشان داد:ایرانیان کمتر از متوسط دنیا خطر کرونا را درک کرده‌اند/پیام‌های متناقض و ادعای زودهنگام مسوولان درخصوص کنترل کرونا به شدت بر رفتارهای پیشگیرانه مردم تاثیر منفی گذاشت

ساخت زیست‌حسگر تشخیص زودهنگام سرطان پستان در دانشگاه تهران

برنج تراریخته در بازار استرالیا و نیوزیلند/رفع کمبود ویتامین A با مصرف برنج طلایی!

سازمان جهانی بهداشت «نظام ثبت مرگ» ایران را ستود /پنج علت مهم مرگ ایرانی‌ها

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها