جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

صالحی: نباید جایزه مصطفی (ص) را با سایر جوایز علمی مقایسه کنیم

نسخه قابل پرینت
کد خبر:31912
یکشنبه، ۱۲ آذر، ۱۳۹۶ | 09:14

صالحی: نباید جایزه مصطفی (ص) را با سایر جوایز علمی مقایسه کنیم

رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه علاقه ندارد جایزه مصطفی (ص) همانند جایزه نوبل شود،‌گفت: این جایزه، جایزه‌ای در میان کشورهای اسلامی است و دلیلی ندارد که آن را با سایر جوایز مقایسه کنیم.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر علی اکبر صالحی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری آیین دومین جایزه مصطفی (ص) در تالار وحدت تهران در جمع خبرنگاران گفت: لازمه تبدیل ایران اسلامی به قطب علم و دانش و فناوری در جهان اسلام سرمایه گذاری وسیع در ایجاد پژوهشگاه های بزرگ و ملی است و نباید تنها به آزمایشگاه های دانشگاه ها اکتفا کنیم.

وی گفت: همکاری های علمی بین آحاد جامعه مسلمان منجر به هم افزایی خواهد شد. اگر علمای جهان اسلام با یکدیگر همدل و همزبان باشند، یقینا نتایج درخشانی در پیشبرد علم و فناوری در جهان اسلام حاصل خواهد شد.

صالحی خاطرنشان کرد:  جایزه مصطفی می تواند راه را برای شناسایی علمای جهان اسلام و آشنایی آنان با یکدیگر فراهم کند.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: یقینا جایزه مصطفی در آینده راهگشا خواهد بود و آثار بسیار موثر و مطلوبی را بر جای خواهد گذاشت.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی ایران در سالهای بعد از انقلاب گفت: علی‌رغم مشکلات ناشی از جنگ و همه محدودیت‌ها در حال حاضر ایران دارای ۴٫۵ میلیون نفر جمعیت دانشجویی است و تعداد فارغ‌التحصیلان دوره دکتری نیز قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. قبل از انقلاب تنها در یکی، دو رشته دانشجوی دکتری پذیرش می‌شد، ولی امروز دانشگاه‌های کشور در اکثر رشته‌ها اقدام به پذیرش دانشجویان دوره دکتری می‌کنند.

صالحی با تقدیر از برگزاری جایزه مصطفی (ص) گفت: اطمینان دارم که گامی که جمهوری اسلامی ایران برداشته است، قطعا در آینده نه چندان دور می‌تواند مجد و عظمتی را که در پیش‌قراولی علم و فناوری در جهان داشته است مجددا احیا کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برگزیدگان پنجمنین دوره جایزه مصطفی(ص) معرفی شدند

فراخوان همکاری در برنامه «حمایت بورسیه دانشمندان جوان» بنیاد مصطفی (ص)

خاطره صالحی از دردسرهای یک مواجهه کوتاه با مخالفان فناوری تراریخته/ قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم: قره یاضی در دفاع از مواضع علمی خود چون کوه ایستاده بود

برترین های مهندسی سال ۹۷ معرفی و تقدیر شدند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها