جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

طرح جدید آموزش دکتری حرفه ای رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:31889
یکشنبه، ۱۲ آذر، ۱۳۹۶ | 07:39

طرح جدید آموزش دکتری حرفه ای رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح جدید برنامه آموزش دکتری حرفه ای رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
به گزارش دیده بان علم ایران دکتر فرهاد ادهمی مقدم افزود: دوره علوم پایه در رشته پزشکی کوتاه تر و تبدیل به چهار نیمسال تحصیلی شده که البته برای دانشجویان ورودی ۹۶ قابل اجراست.
وی با اشاره به اجرای طرح جدید برنامه آموزش دکتری حرفه ای رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی از سال تحصیلی آینده، اظهار داشت: در این طرح تعدادی از دروس بین علوم پایه و مرحله بعد از آن که مقدمات بالینی است و همچنین بین مرحله مقدمات بالینی و مرحله کارآموزی شناور شده است.
مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: همچنین برخی از دروس به صورت Organ Base (متکی بر عضو) در دوره علوم پایه ارائه می شود.
دکتر ادهمی مقدم درخصوص مزایای ارائه دروس به صورت شناور خاطرنشان کرد: در گذشته دانشجویان علوم پایه پزشکی بعد از گذشت پنج نیمسال تحصیلی موظف به گذراندن امتحان جامع علوم پایه بودند که در صورت عدم قبولی چیزی حدود ۶ ماه از وقت آنها به هدر می رفت. اما با اجرای این طرح دانشجویان می توانند تا زمان برگزاری مجدد امتحان جامع یکسری از دروس را بگذرانند.
وی همچنین به راه اندازی دبیرخانه های تخصصی همانند «دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی»، «دبیرخانه آموزش داروسازی و تخصصی»، «دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی»، «دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی» و «دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی» در حوزه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: این دبیرخانه ها با هدف ارتقای ارزیابی و نظارت عملکرد واحدهای مجری علوم پزشکی، برنامه ریزی آموزشی و توسعه رشته های علوم پزشکی ایجاد می شود.

دکتر ادهمی مقدم با بیان اینکه براساس طرح آمایش سرزمینی توسعه رشته های علوم پزشکی دارای شرایط خاص و محدودی است، گفت: واحدهای ساری و مشهد برای تأسیس دانشکده دندانپزشکی موافقت اصولی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب کرده اند و درخواست واحد همدان برای رشته پزشکی عمومی در مرحله بررسی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاهش ساعات موظفی تدریس اعضای هیات علمی فناور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد، مهلت دفاع از پایان‌نامه ها را تمدید کرد

پذیره‌نویسی “فراصندوق سرمایه‌گذاری” آغاز شد

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد به آذرماه موکول شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها