- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

شرکت‌های دانش‌بنیان تهران مجاز به فعالیت در اماکن مسکونی شدند

فعالیت شرکت‌های دانش بنیان تهران در اماکن مسکونی بر اساس تفاهم‌نامه شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امکانپذیر شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران براساس تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در راستای اجرایی شدن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به امضاء رسید، شرکت­های دانش بنیان مستقر در تهران امکان فعالیت در اماکن مسکونی را پیدا کردند.

به منظور عملیاتی شدن این اقدام، صورت جلسه ­ای مابین معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری به امضا رسید.

بر این اساس ابلاغیه­ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به شهرداران مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شد.

در این ابلاغیه که براساس تفاهمنامه یادشده، منتشر شد، آمده است: استقرار آن دسته از شرکتهای دانش بنیان که از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می شوند، در اماکن مسکونی واقع در پهنه­‌های کار و فعالیت و مختلط (پهنه ­های M و S) که دارای شاکی خصوصی و یا آراء کمیسیون­های ماده صد نباشند (مشابه دفاتر مهندسی)، بلامانع است.

بر همین اساس برخی اهداف تفاهم نامه بین معاونت علمی و فناوری و شهرداری تهران، توسعه اقتصاد دانش بنیان در شهر تهران، کمک به حل مشکلات شهرداری از طریق نوآوری و فناوری، ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان، ایجاد و توسعه فرصت های شغلی برای دانش آموختگان، بازارسازی و بازاریابی محصولات دانش بنیان زیر نظر کمیته­ای مشترک در حال پیگیری است.

برپایه این تفاهم نامه اعضاء کمیته مشترک محمودشیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پرویزکرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری که نمایندگان تام الاختیار معاونت علمی و دکتر بابک نگاهداری رییس مرکز فناوری شهر تهران نماینده تام الاختیار شهرداری تهران در اجرای این تفاهم نامه معرفی شده اند.

انتهای پیام