پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

برگزاری مراسم نکوداشت پروفسور بهمن یزدی‌ صمدی، چهره ماندگار علم ژنتیک و اصلاح نباتات

نسخه قابل پرینت
کد خبر:31484
شنبه، ۴ آذر، ۱۳۹۶ | 14:40

برگزاری مراسم نکوداشت پروفسور بهمن یزدی‌ صمدی، چهره ماندگار علم ژنتیک و اصلاح نباتات

مراسم نکوداشت پروفسور بهمن یزدی‌صمدی ، برندۀ جایزۀ نخبگی «علامه طباطبایی» و چهره ماندگار علم ژنتیک و اصلاح نباتات به همت بنیاد نخبگان البرز و همزمان با هفته پژوهش در کرج برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران این مراسم در راستای تکریم و نکوداشت مفاخر بومی و به منظور الگوسازی از آنان برای مستعدان‌برتر برگزار خواهد شد.

پروفسور بهمن یزدی صمدی در سال ۱۳۱۶ در شهر قصر شیرین متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در قصرشیرین و كرمانشاه گذراند و در ســال ۱۳۳۶ وارد دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران و در سال ۱۳۴۰ با احراز رتبه اول موفق به دریافت درجه فوق لیسانس در رشته زراعت شد .

دکتر یزدی صمدی در دوران خدمت خود در دانشگاه تهران تعداد ۱۴ طرح تحقیقاتی ، ۸۰ طرح ملی و ۶ طرح منطقه ای را اجرا کرده است .

چهره ماندگار  سال ۱۳۸۰، برندۀ جایزۀ ملی علامه طباطبایی ۱۳۹۳، دریافت لوح و نشان درجه یکسال ۹۰  ریاست‌جمهوری ، رئیس دانشگاه تهران از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴ تنها بخشی از کارنامۀ  وی است.

چاپ بیش از ۱۰۸ مقاله علمی و پژوهشی داخلی و بیش از ۴۵ مقاله علمی و پژوهشی بین‌المللی، تألیف ۱۰ کتاب تخصصی و چندین اختراع در صنعت زراعت خاصه گندم، از دیگر فعالیت‌های استاد یزدی‌صمدی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها