سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

دبیر ستاد صنایع دانش بنیان هوایی: برگزاری جزیره ای و بدون ماموریت مسابقات دانشجویی، اتلاف هزینه هاست

نسخه قابل پرینت
کد خبر:31456
شنبه، ۴ آذر، ۱۳۹۶ | 12:13

دبیر ستاد صنایع دانش بنیان هوایی: برگزاری جزیره ای و بدون ماموریت مسابقات دانشجویی، اتلاف هزینه هاست

دبیر ستاد توسعه  صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: با برگزاری هدفمند و ساماندهی شده مسابقات دانشجویی، شاهد پیشرفت‌های محسوسی در بومی‌سازی فناوری‌های حوزه پهپاد بودیم.

به گزارش دیده بان علم ایران منوچهر منطقی افزود: برگزاری مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین یکی از الگوهای موفق در میان فعالیت‌های ترویجی صنعت هوایی کشور است.
وی گفت : با برنامه‌ریزی مناسب و تعریف اصولی مأموریت‌های این مسابقه، تیم‌های شرکت‌کننده موفق به بومی‌سازی برخی از فناوری‌های حوزه پهپاد شده و پس از تولید محصولات قابل ‌رقابت با نمونه خارجی، اقدام به تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان کرده‌اند.
منطقی برگزاری جزیره‌ای مسابقات و جشنواره‌ها بدون دنبال کردن هدف و مأموریتی مشخص را اتلاف هزینه‌های مالی و انسانی در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد و گفت: این رویدادها بازدهی مطلوبی ندارند؛ درصورتی‌که با برنامه‌ریزی مناسب، ضمن جذب نخبگان علاقه‌مند و تربیت نیروی متخصص، می‌توان گام‌های بزرگی در راستای توسعه و بومی‌سازی فناوری برداشت.
دبیر ستاد توسعه  صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی در ادامه اظهار کرد: در همین راستا ستاد با بررسی پیشنهادهای مختلف، مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین پژوهشکده شهید رضایی شریف را به‌عنوان مسابقه محوری در حوزه پهپاد انتخاب کرده و موردحمایت خود قرار داده است.
به گفته منطقی، ستاد با حمایت از برگزاری این مسابقات، از طریق سیاست‌گذاری اصولی و انتخاب مأموریت‌های متناسب با نیاز صنعت، دورنمای روشنی برای این مسابقات ترسیم می کند.
وی همچنین تصریح کرد: با همت تیم برگزاری و تلاش‌های صورت گرفته، تاکنون که چهارمین دوره این مسابقات در حال اتمام است، حدود ۸ شرکت دانش‌بنیان از دل این مسابقات شکل‌گرفته و هرکدام از این شرکت‌ها درحال‌توسعه سهم خود از بازار پهپاد کشور هستند.

اختتامیه دور چهارم مسابقات دانشجویی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین  ۱۲ آذرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود و در این مراسم از تیم‌های برتر مسابقات تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

محکومیت اقدام فرانسه در استرداد مهندس ایرانی از سوی فعالان صنعت پهپاد کشور

یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا برگزار می شود

بالگردهای ایرانی در انتظار اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی

پرتاب ماهواره های سنجش از دور ایران تا ۵ سال آینده

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها