جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

صنعتی شریف، میزبان نوزدهمین مسابقه‌ برنامه‌نویسی acm

نسخه قابل پرینت
کد خبر:31444
شنبه، ۴ آذر، ۱۳۹۶ | 11:16

صنعتی شریف، میزبان نوزدهمین مسابقه‌ برنامه‌نویسی acm

مسابقه‌ی منطقه‌ای برنامه‌نویسی دانش‌جویی ای‌سی‌ام در غرب آسیا برای نوزدهمین سال به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف طی روزهای ۲۳ و ۲۴ آذرماه جاری برگزار می‌شود.
به گزارش دیده بان علم ایران مسابقه‌ی منطقه‌ای برنامه‌نویسی دانش‌جویی ای‌سی‌ام که توسط انجمن معتبر ای‌سی‌ام و با هدف ارتقای توانایی برنامه‌نویسی گروهی در بین دانش‌جویان بنا نهاده شده، هر ساله به‌صورت منطقه‌‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌ی نهایی راه می‌یابند.
بنا بر این گزارش سال گذشته در مسابقات منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان بیش از ۴۶۰۰۰ دانش‌جو از ۲۹۰۰ دانشگاه ۱۰۳ کشور مختلف جهان در مدت چهار ماه به رقابت پرداختند و در نهایت ۱۲۸ تیم برتر به مسابقه‌ی‌ جهانی که در کشور آمریکا برگزار شد راه یافتند.
از سال ۱۳۷۸ که تهران میزبان مسابقات منطقه‌ای غرب آسیا بوده است، دانشگاه صنعتی شریف رسما به عنوان سایت غرب آسیا میزبان تیم‌های مختلف از داخل و خارج کشور بوده است. امسال نیز مطابق روال سال‌های گذشته، دانشگاه صنعتی شریف میزبان این رقابت‌ها خواهد بود.
در نوزدهمین دوره از این مسابقات به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف حدود ۸۰ تیم سه‌نفره از دانشگاه‌های مختلف کشور و منطقه شرکت می‌کنند. یک تا دو تیم برتر این مسابقه به مسابقات جهانی برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام که فروردین‌ماه سال ۱۳۹۷ در کشور چین برگزار می‌شود راه می‌یابند.
گفتنی‌ است مسابقه‌ی جهانی ای‌سی‌ام به عنوان المپيک برنامه‌نويسان شناخته شده و در مجامع علمی از اعتبار ويژه‌ای برخوردار است. دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری سالانه این مسابقه نقش مهمی در ارتقاء توان نخبگان برنامه‌نویس کشور و ایجاد شور و هیجان مثبت در آنان داشته است.
نوزدهمین مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام با حمایت یک شرکت دانش‌بنیان برآمده از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رویداد، می‌توانند به وب‌سایت رسمی مسابقه به نشانی http://icpc.sharif.edu مراجعه کنند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

پایش و عیب‌یابی بلبرینگ ادوات مکانیکی با نرم‌افزار ابداعی محققان ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها