پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

رونمایی از سردیس شهید شریف واقفی و شهدای هسته ای در دانشگاه شریف

نسخه قابل پرینت
کد خبر:31425
شنبه، ۴ آذر، ۱۳۹۶ | 11:32

رونمایی از سردیس شهید شریف واقفی و شهدای هسته ای در دانشگاه شریف

سردیس شهید مهندس مجید شریف واقفی و سه تن از شهدای هسته ای عصر یکشنبه در دانشگاه صنعتی شریف نصب می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، مراسم رونمایی از سردیس شهید دکتر علیمحمدی، شهید دکتر شهریاری، شهید احمدی روشن و شهید مهندس مجید شریف واقفی در آستانه سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری، یکشنبه پنجم آذرماه، ساعت ۱۲:۳۰ در محوطه دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

مجید شریف واقفی، دانش آموخته مهندسی برق دانشگاه صنعتی آریامهر که پس از انقلاب به نام این شهید مزین شد از اعضای مسلمان سازمان مجاهدین بود که به دلیل مخالفت با انحراف سازمان و تلاش برای حفظ هویت اسلامی آن در ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۴ توسط جریان نفاق به شهادت رسید.

دکتر مسعود علیمحمدی، دانش آموخته دکتری فیزیک ذرات بنیادی دانشگاه صنعتی شریف و استاد فیزیک دانشگاه تهران در دی ماه ۱۳۸۸ با انفجار بمب تعبیه شده در مقابل منزلش به شهادت رسید.

دکتر مجید شهریاری هم که دوره کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و پس از اخذ دکتری این رشته از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان، عضو هیات علمی آن دانشگاه و سپس به عنوان استاد دانشکده مهندسی هسته ای دانشگاه شهید بهشتی فعالیت داشت، هشتم آذرماه ۱۳۸۹ حین عزیمت به دانشگاه با انفجار بمبی که به خودرو وی نصب شده بود به شهادت رسید.

مصطفی احمدی روشن، دانش آموخته کارشناسی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف و از مدیران تاسیسات هسته ای نطنز نیز ۲۱دی ماه ۱۳۹۰در دومین سالگرد ترور شهید علیمحمدی در اثر انفجار بمبی که به خودرو وی متصل شده بود به همراه شهید قشقایی – راننده خودرو –  به شهادت رسید.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

پایش و عیب‌یابی بلبرینگ ادوات مکانیکی با نرم‌افزار ابداعی محققان ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها