جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

صف مشتریان خارجی برای خرید هواپیماهای «سوخو-۳۴»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:3138
جمعه، ۲۵ تیر، ۱۳۹۵ | 10:03

صف مشتریان خارجی برای خرید هواپیماهای «سوخو-۳۴»

معاون وزیر دفاع روسیه گفت که مشتریان خارجی برای بمب افکن های Su-34 نوبت می گیرند و قرارداد برای تحویل هواپیماها به نیروهای هوافضایی روسیه زودتر از موعد انجام خواهد شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، یوری بوریسوف خاطرنشان کرد: طبق طرح، کارخانه هواپیماسازی نووسیبیرسک باید ۱۴ هواپیما سوخو-۳۴ به ما تحویل بدهد، اما سال سوم است که طرح بیش از میزان اجرا می شود و سالانه دو هواپیما تحویل می شود. ظاهرا، قراردادی که با ما تا سال ۲۰۲۰ منعقده شده است، قبل از موعد به پایان خواهد رسید.

وی افزود: هواپیمای Su-34 خود را به نحو احسن در عملیات نیروهای هوافضایی روسیه در برابر تروریست ها در سوریه نشان داده و برای این بمب افکنها در حال حاضر خریداران مختلف خارجی شروع به نوبت گرفتن هستند.

۹۰۱۴۴۵

ویکتور موراخفسکی، سردبیر مجله “آرسنال وطن” در مصاحبه با رادیو روسی Business FM گفت که هند و چین در نوبت اول مشتریان Su-34 هستند.

این متخصص نظامی افزود: معلوم است که Su-34، به نوبه خود، کشورهایی مانند هند، چین و برخی از خریداران بالقوه دیگر را که از نظر بودجه نظامی خود قادر چنین خرید هستند، علاقه مند کرد. این هواپیما رقیب مستقیم را ندارد. هواپیماهایی هستند که می توانند به اهداف زمینی ضربه رسانند و در هوا بجنگند، مثل هواپیمای فرانسوی، اما آنها زرهپوش نیستند و ظرفیت جنگی کمتر دارند.

آندری فرولوف، سردبیر مجله “صادرات تسلیحات” می گوید که به استثنای F15 آمریکایی، سوخو-۳۴ رقیب مشابه ندارد.

به گزارش ریانووستی، هواپیمای سوخو ۳۴ که طبق طبقه بندی ناتو، Fullback (مدافع) است، جنگنده بمب افکن چند منظوره ساخت روسیه است که برای بمباران اهداف هوایی، زمینی و دریایی در نظر گرفته شده است. داشتن دم افقی و دو نفره بودن کابین خلبانی از جمله ویژگی های سوخو ۳۴ است .

این هواپیما با توجه به مشخصات خود جزو هواپیما های نسل ۴+ محسوب می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برای سال ۲۰۳۰ برنامه ریزی شد: فرود نخستین فضانوردان روسیه در ماه/پرواز آزمایشی فضاپیمای جدید روسیه در ۲۰۲۳

رباتی که در شبکه تلویزیونی روسیه خبرخوان شد!

خودنمایی سوپرجت روسی در مهرآباد

عصبانیت روس‌ها از آزار یک سگ در آزمایش علمی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها