سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

در مراسم بزرگداشت میرزاخانی اعلام شد: نصب یادمان مریم میرزاخانی و نخبگان جان باخته سانحه ۷۶ در دانشگاه شریف

نسخه قابل پرینت
کد خبر:31346
سه شنبه، ۳۰ آبان، ۱۳۹۶ | 23:42

در مراسم بزرگداشت میرزاخانی اعلام شد: نصب یادمان مریم میرزاخانی و نخبگان جان باخته سانحه ۷۶ در دانشگاه شریف

نماد یادبود مریم میرزاخانی و هفت نخبه ریاضی جان باخته سانحه اتوبوس در اسفند ۷۶ در محوطه دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف نصب میشود.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، شامگاه سه شنبه دانشگاه صنعتی شریف میزبان جمع کثیری از دانشگاهیان، دانشجویان، اهالی علم و دوستان و علاقمندان استاد مریم میرزاخانی، دانش آموخته پرافتخار این دانشگاه بودند که برای بزرگداشت این ریاضیدان نام آور جهانی و تنها زن برنده مدال فیلدز – عالی ترین جایزه علمی در رشته ریاضی – گرد هم آمده بودند.

در این مراسم باشکوه که با حضور پدر و مادر مریم میرزاخانی برگزار شد، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر گویا، استاد ریاضی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر رضا منصوری استاد دانشکده فیزیک و دکتر امیر جعفری، استاد دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین کلیپ هایی حاوی مصاحبه با چهره های علمی داخلی و خارجی و تعدادی از زنان صاحب نام در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی و مرور فرازها از زندگی و موفقیتهای علمی دکتر میرزاخانی پخش شد.

فردوسی پور، تهیه کننده و مجری برنامه تلویزیونی ۹۰ و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف از دیگر سخنرانان این مراسم بود.

اهدای دانشنامه کارشناسی مریم میرزاخانی به خانواده این دانش آموخته نام آور دانشگاه صنعتی شریف و برگزاری پنل معرفی بنیاد مریم میرزاخانی با سخنرانی مهندس میرزاخانی، پدر زنده یاد مریم میرزاخانی و اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی به سرپرستی علیرضا قربانی از دیگر برنامه های مراسم بزرگداشت دکتر میرزاخانی بود.

در این مراسم همچنین مجموعه ای مطالب مندرج در جراید و نشریات کشور درباره مریم میرزاخانی که در قالب کتابی با عنوان “بانوی ریاضیات جهان در آینه رسانه ها” گردآوری شده به شرکت کنندگان عرضه شد و همچنین از تصویر مریم میرزاخانی در پس زمینه نقوش زیبایی معماری ایرانی که در قالب اثر کاشی کاری در دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف نصب شده رونمایی شد.

بنابر اعلام ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت مریم میرزاخانی نمادی که به یادبود مریم میرزاخانی و هفت نفر از دانشجویان نخبه ریاضی جان باخته در سانحه سقوط اتوبوس حامل دانشجویان اعزامی به مسابقات دانشجویی ریاضی کشور در اسفند ۷۶ که زنده یاد میرزاخانی نیز از مسافران جان به در برده این اتوبوس بود ساخته شده که در محوطه دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف نصب خواهد شد.

گزارش مشروح دیده بان علم از این مراسم فردا منتشر می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

رونمایی از قطعه موسیقی لوریس چکناواریان به یاد مریم میرزاخانی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

پایش و عیب‌یابی بلبرینگ ادوات مکانیکی با نرم‌افزار ابداعی محققان ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها