- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

تمدید عضویت و همکاری جمعی از استادان برجسته با فرهنگستان علوم

در چهارصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای علمی فرهنگستان علوم با تمدید عضویت و همکاری جمعی از استادان برجسته با گروه های تخصصی فرهنگستان موافقت شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، چهارصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای علمی فرهنگستان علوم روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه به ریاست دکتر داوری اردکانی، رییس فرهنگستان و با حضور دکتر حسین نمازی، دبیر فرهنگستان، دکتر سیدمصطفی محقق داماد، رییس گروه علوم اسلامی، دکتر یوسف ثبوتی، رییس گروه علوم پایه، دکتر سعید سهراب پور، رییس گروه علوم مهندسی، دکتر عباس شریفی تهرانیِ، رییس گروه علوم کشاورزی، دکتر محمدقل نادعلیان، رییس گروه علوم دامپزشکی، دکتر محمد شاهدی، معاون پژوهشی علوم محض و کاربردی فرهنگستان و دکتر حسن ظهور، رئیس مرکز مطالعات علم و فناوری برگزار شد.

در این جلسه پس از تصویب صورت جلسه قبل شورا با تمدید همکاری مدعو دکتر محمد نوری زنوز، دکتر احمد شیخی، دکتر کیوان آقابابایی سامانی و دکتر فرهاد رحیمی برای یک دوره دو ساله دیگر در گروه علوم پایه، تمدید همکاری مدعو دکتر مجتبی زاغری برای یک دوره دو ساله دیگر در گروه علوم کشاورزی و تمدید همکاری مدعو دکتر ابراهیم اصل سلیمانی، دکتر سیدعباس شجاع­ الساداتی، دکتر محمدکاظم مروج فرشی، دکتر امیر بدخشان و دکتر زهرا اهری برای یک دوره دو ساله دیگر در گروه علوم مهندسی موافقت به عمل آمد.

در ادامه با تمدید عضویت حقیقی دکتر محمد شاهدی و دکتر محمد اخوان و دکتر پروین پاسالار برای یک دوره دو ساله دیگر در شورای علمی مرکز مطالعات علم و فناوری فرهنگستان موافقت به عمل آمد.

پس از آن با تقاضای دکتر امیر البدوی، استاد دانشگاه تربیت مدرس و عضو وابسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم مبنی بر انجام فرصت مطالعاتی شش ماهه در فرهنگستان علوم موافقت به عمل آمد و تأکید شد وی ابتدا پروپوزال خود را به گروه ارائه دهد.

در ادامه با پیشنهاد گروه علوم مهندسی مبنی بر تشکیل کارگروه بین گروهی «علوم و فنون دریایی» با محوریت گروه علوم مهندسی و مشارکت تمام گروه ­های علمی و با هدف تدوین سیاست­ های کلی در بخش دریا موافقت شد. همچنین تأکید شد این کارگروه در ادامه فعالیت­هایش، برای ایجاد شاخه بین گروهی علوم و فنون دریایی در فرهنگستان برنامه­ ریزی کند.

در بخش دیگری از جلسه دکتر حسن ظهور توضیحاتی درخصوص آیین­ نامه تعیین اعتبار نشریات علمی فرهنگستان علوم ارائه و اظهار کرد که دیگر فرهنگستان ها هم از این آیین ­نامه استقبال کرده ­اند و اجازه خواسته ­اند که بتوانند عیناً از مفاد آیین ­نامه فرهنگستان علوم استفاده کنند. وی در ادامه اظهار داشت که مناسب است تمام نشریات فرهنگستان علوم با توجه مفاد آیین ­نامه، یکسان و یکنواخت چاپ شوند و به عنوان مثال مرجع ­نویسی تمام مجلات یکسان و یکنواخت باشد. قرار شد این موضوع ابتدا در شورای پژوهشی مطرح شود و جمع­ بندی جلسه در دستور کار شورای علمی قرار گیرد.

در پایان جلسه قرار شد از دکتر جعفر توفیقی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم در یکی از جلسات شورای علمی دعوت شود تا نتایج حاصل از پژوهش درباره ساختار فرهنگستان را ارائه کند.

انتهای پیام